2019.07.26. 17:13
Hirdetési bevételekből nő a Google anyavállalata
A várakozásokat meghaladó bevétellel zárta a második negyedévet az Alphabet.
A 2015-ben alapított Alphabet a Google és a valamikor a Google-hoz tartozó cégek ernyővállalata.
A cég pénteken közölte, hogy 2019 második negyedévében bevétele 38,94 milliárd dollár volt, 19 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A növekmény
főleg a hirdetési bevételek gyors emelkedésének köszönhető.
A Google hirdetésekből származó bevétele elérte a 32,6 milliárd dollárt a múlt év második negyedében elkönyvelt 28,09 milliárd dollárral szemben.
Ugrásszerűen emelkedett a felhő szolgáltatásokból származó bevétel: egész évre kivetítve elérte a 8 milliárd dollárt, míg tavaly negyedévenként 1 milliárd dollár körül járt.
A Google üzemi eredménye 9,18 milliárd dollárra ugrott az egy évvel korábbi 3,05 milliárd dollárról, a nettó profit 3,195 milliárd dollárról 9,947 milliárdra emelkedett.
Borítókép: Shutterstock