2020.01.09. 17:36
Hit, remény, Tesla
Sanghaj, 2020. január 7. A Hszinhua kínai állami hírügynökség által közreadott kép Elon Muskról, a Tesla Motors és a SpaceX amerikai ûrkutatási magánvállalat vezérigazgatójáról a sanghaji gyárban készített elsõ Tesla Model 3-asok bemutatóján 2020. január 7-én. Musk szerint a Tesla egy tervezõközpontot is létrehoz majd Kínában.
Forrás: MTI/AP/Hszinhua
Fotó: Ting Ting
Miután a Tesla elektromos autógyár új szállítási rekordot állított fel, a cég részvényeinek értéke 12 százalékot emelkedett. Kedden, az új sanghaji gyár átadásakor 469 dollárra ugrott a tőzsdén.
A tőzsde hitet, reménységet, vágyott jövőt áraz be, ezért lehetséges, hogy a legnagyobbakhoz képest jelentéktelen darabszáma ellenére a Tesla olyan értékes, mint a Detroit Big Three, azaz a General Motors, a Ford, és a Fiat Chrysler.
Piaci értéke, avagy kapitalizációja alapján a Tesla 84,6 milliárd dollárt ér.
Ha a tőzsdét nézzük, a Tesla a legértékesebb amerikai egyesült államokbeli autógyártó.
Amerika évtizedeken át beragyogott nemzeti büszkesége a Big Three volt. Detroit volt az autózásban mindennek a központjában, mert az Egyesült Államok autóiparának epicentrumában a Big Three (és a mögötte lévő beszállítói ipar) volt, ők biztosítotttak több százezer munkahelyet és jelentős részét adták az USA gazdaságának.
Most az elektromos autógyártó tényleg kész csatlakozni az elit klubba?
Bár lenyűgöző a termelési felfutásának görbéje, a Tesla továbbra is csak egy töredékét állítja elő annak a darabszámnak, amit a GM, a Ford és a Chrysler leszállít.
Kérdés, hogy mindaz a hit, amit az elektromos autózásba vetett reménységek táplálnak, a belátható jövőben képes lesz-e valósággá válni, vagy hiedelem marad, mint a digitális forradalmak némelyik átmenetileg dicsőséges hajtása.
Borítóképünkön Elon Musk, a Tesla Motors és a SpaceX amerikai űrkutatási magánvállalat vezérigazgatója a sanghaji gyárban készített első Tesla Model 3-asok bemutatóján 2020. január 7-én. Musk szerint a Tesla egy tervezőközpontot is létrehoz majd Kínában.