2020.06.22. 12:30
Egy elektromos autó gyártója lenyomta az összes hagyományost
Mostanában Elon Musk leginkább az űrhajózás okán került szóba, pedig a Tesla változatlanul hasít.
Sanghaj, 2020. január 7. A Hszinhua kínai állami hírügynökség által közreadott kép Elon Muskról, a Tesla Motors és a SpaceX amerikai ûrkutatási magánvállalat vezérigazgatójáról a sanghaji gyárban készített elsõ Tesla Model 3-asok bemutatóján 2020. január 7-én. Musk szerint a Tesla egy tervezõközpontot is létrehoz majd Kínában.
Forrás: MTI/AP/Hszinhua
Fotó: Ting Ting
A Tesla már régen meghaladta Detroit Nagy Hármasa, a General Motors, a Ford és a Crysler értékét az Egyesült Államok legértékesebb autógyártó vállalataként.
Újabb fordulat, hogy lehagyta a Toyota-t, a így a világ legértékesebb gépjárműgyártója lett.
A tőzsdén a Toyota rövid visszatérése után a Tesla ezen a héten újra elfoglalta a vezető helyet, s 184 milliárd dolláros piaci kapitalizációval 4,3 milliárd dollárral többet ér a Toyota-nál.
Az elmúlt 12 hónapban a Tesla részvényeinek árfolyama közel 350 százalékkal emelkedett, ami a 2019. évi teljesítményének több mint hétszerese. Ehhez képest sok szakértő úgy véli, hogy a Tesla-t aránytalanul túlárazza a piac. A szállítási-eladási számadatok alátámasztani látszanak az ilyen kritikákat:
míg az elektromos autók piacvezető gyártója kevesebb mint 400 000 autót szállított a március 31-ével zárult üzleti évben, a Toyota közel 10,5 millió járművet adott el ugyanebben az időszakban.
Ez a szám tízszer annyi, mint amennyit a Tesla a létesítése óta összesen épített. A Statista alábbi grafikája viszont a gyártók becsült értékét, piaci kapitalizációját mutatja.
A Tesla értékelése minden bizonnyal „ambiciózus”.
Befektetők ezt úgy magyarázzák, hogy a céget nem autóipari vállalatként, hanem inkább olyan, a jövőbe mutató technológiai vállalkozásként értékelik, amelyik történetesen autókat épít.