2021.05.23. 06:00
Vásárlás ágyban, párnák között, tévézéskor, meg mindenütt
Az emberek idén még többet fognak online vásárolni: 54 százalékuk ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százalékuk sűrűbben fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
A jelentés szerint a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt
az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webes vásárlók aránya (39 százalékkal)
– derül ki a Mastercard támogatásával készült jelentősből.
Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni – hívták fel a figyelmet, utalva arra, hogy ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. A könyvről nyilatkozták ugyanakkor a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt – tették hozzá.
A kutatásban azt is mérték, hogy az online vásárlást milyen helyzetben bonyolítják le az emberek. Kiderült:
a megkérdezettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben,
míg munkahelyen munkaidőben 45 százaléka intézett már digitális vásárlást. Közel
minden 5. honfitárs rendelt már a vécén ücsörögve,
továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben – például biciklizés vagy vezetés közben – is vásárolt már online.
A bankkártyás fizetés lehetősége idén már az online vásárlók 40 százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot, szemben a tavalyi 27 százalékkal. A kártyás visszaélés esetén a kártya letiltható, a kártyatársaság „chargeback” szolgáltatásának köszönhetően pedig az ellopott összeg sokkal
nagyobb valószínűséggel kerül vissza az ügyfélhez, mint egy készpénzes vagy átutalásos fizetést érintő csalás esetén.
Az emberek bő egyötöde továbbra is sárga csekken postán fizeti be a közüzemi díjakat, az úgynevezett készpénzmentes társadalom elérése egyelőre még várat magára. Az innovatív fizetési megoldások ugyanakkor fellendülőben vannak: a rendszeres online vásárlók 60 százaléka már használta az ujjlenyomatát fizetés hitelesítésére.
Az úgynevezett Erős Ügyfélhitelesítés nehezítő tényező volt 2021-ben az e-kereskedelemben, alig több mint az emberek fele érezte úgy, hogy elegendő tájékoztatást kapott a bankjától az ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban, és meg is értette azt.
A jelentésben felhívják a figyelmet arra: a válaszadók 37,5 százaléka választja az utánvétes vásárlást legszívesebben, s az elmúlt egy hónapban 47,5 százalékuk fizetett utánvéttel valamilyen internetes vásárlásért. A két szám közötti különbség azt sugallja, hogy megközelítőleg a fogyasztók 10 százaléka találkozott olyan helyzettel, amikor nem sikerült online fizetnie.
Borítóképünk illusztráció