2021.10.24. 06:00
A Samsung a világ 5. legjobb márkája
2021-ben megerősítette pozícióját a cég az Interbrand globális vállalati rangsorában.
Forrás: Samsung
A Samsung 74,6 milliárd dolláros értékkel, az ötödik helyen szerepel az Interbrand száz céget bemutató Best Global Brands listáján. A vállalat a tavalyi, 2020-as eredményekhez képest 20 százalékos növekedést mutatott, így megerősítette pozícióját a világ legjobb 5 márkája között.
A dél-koreai óriáscég jelentős pénzügyi teljesítményének köszönhetően, amely mára újra elérte a világjárvány előtti szintet, a vállalat márkaértéke idén 20 százalékkal emelkedett, ez pedig a 2021-es
top 100 rangsorban szereplő márkák átlagos márkaérték-növekedési ütemének kétszerese.
A Samsung tavaly érte el először az ötödik helyezést a listán, és ezt a pozíciót, 2013 óta a legnagyobb növekedést produkálva, két, egymást követő évben is tartani tudta.
Az Interbrand szakértői szerint a Samsung növekedésében az alábbi tényezők játszottak fontos szerepet:
- Áttérés egy fogyasztóközpontú vállalatirányítási rendszerre, amelynek fontos mérföldköve volt az új, Felhasználói élményért felelős csapat alakítása, akik a vásárlói élmény kezelése mellett a fogyasztói értékajánlat fejlesztéséért is felelnek.
- A fenntartható fejlődésért tett lépések, amelyek összhangban állnak a Samsung „Együtt a holnapért! Együtt az emberekért” társadalmi felelősségvállalási jövőképével, illetve olyan, vállalati szintű, a környezettudatosságot előtérbe helyező programok, mint például a televíziók Ökocsomagolása vagy a Galaxy készülékek újrahasznosítási kezdeményezése.
- Olyan innovatív termékek bemutatása, mint például a Galaxy Z Flip3 5G, a legújabb Neo QLED tévék és a Bespoke háztartási berendezések kínálata.
- Kiemelkedő technológiák fejlesztése, mint a mesterséges intelligencia (MI), az 5G, az autóipari megoldások vagy a robotika.
Az Interbrand több tényező átfogó elemzése alapján határozza meg a vállalkozások márkaértékét, beleértve a pénzügyi teljesítményt, a vásárlói döntésekre gyakorolt hatást és a versenyképességet.
Nem csak az Interbrand tüntette ki a Samsungot. A Forbes a tavalyi siker után ismét a Világ Legjobb Munkaadójának választotta a vállalatot a 2021-es rangsorában.
A Forbes minden évben 58 ország mintegy 150 000 munkavállalójának megkérdezésével állítja fel rangsorát, akik olyan vállalatoknál dolgoznak, amelyek több országban vagy régióban működnek. Idén arra kérték a válaszadókat, hogy értékeljék a munkáltatóikat a COVID-19 járványra adott válaszaik, illetve imázsuk, gazdasági lábnyomuk, a tehetséggondozás, a nemek közötti egyenlőség és a társadalmi felelősségvállalásuk alapján.
Borítóképünk illusztráció