Hazai felmérés

2019.05.25. 06:00

A hétköznapi teendők nagy része interneten zajlik

A bonyolultabb banki szolgáltatásokban is egyre nagyobb szerephez jutnak a digitális megoldások, de azért a hagyományos ügyintézés szerepe még mindig jelentős.

Forrás: Shutterstock

Az ételrendelés 52 százalékát, a szállásfoglalás 45 százalékát, a hivatalos ügyintézés 43 százalékát, a szerződésmódosítás 29 százalékát online intézik a megkérdezettek, de a nemzetközi adatok szerint a bankszámla és egyéb pénzügyi eszközök ellenőrzése is népszerű internetes tevékenység. Ez derül ki a Cofidis hitelfolyósító társaság kedden közzétett elemzéséből.

A Cofidis hangsúlyozza, hogy a magyarországi válaszadók

elsősorban a nagyobb pénzmozgással járó műveleteket intézik hagyományos módon.

Hitelfelvételt a felmérés alapján 2 millióan igényelnének online, elsősorban a 30-49 év közötti, közép- vagy felsőfokú végzettséggel és átlag feletti jövedelemmel rendelkezők. Ennél jóval többen, csaknem 60 százaléknyian szívesen fogadnák a digitális fejlődés gyorsulását.

A visszajelzések alapján különösen a 30 év alattiak gondolják úgy, hogy a folyamat gyorsabbá és kényelmesebbé tenné a banki műveleteket. Online ügyintézésre 15-20 százalékkal többen választanának számítógépet, mint okostelefont.

A Cofidis hozzátette, hogy a magyarországi adatok nem különböznek lényegesen a külföldiektől, hiszen egy 17 országra kiterjedő felmérés is arra jutott nemrég, hogy a személyi kölcsönök 61 százalékát a bankfiókokban intézték az igénylők.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!