Erre vigyázzunk!

2019.06.25. 06:00

Csaló online jegyárusokat is hoz a fesztiválszezon

Túlárazott jegyek, érvénytelen belépők koncertekre, fesztiválokra és sporteseményekre, pórul járt vásárlók és hasonló bosszúságok – sajnos ez is az idény része.

Az anyagi veszteség tudatos vásárlással és némi körültekintéssel elkerülhető. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság a fesztiválokra, koncertekre és sporteseményekre jegyeket értékesítő vállalkozások internetes oldalainak tájékoztatását és a vásárlók megtévesztését vizsgálja.

A próbavásárlások és a fogyasztóvédelmi hatósági tapasztalatok alapján a panaszok egy része azzal kapcsolatos, hogy előfordul,

a megvásárolt jegyek érvénytelenek, nem lehet velük bejutni az eseményre.

Gyakran megesik, hogy az online értékesítési felületeken a jegyek ára többszöröse a hivatalos jegyértékesítők által kínált árnak. Érdemes figyelni arra is, hogy a fizetendő összeg sokszor az online vásárlási folyamat végén emelkedik meg indokolatlan mértékben.

A jegyek vásárlásakor az alábbiakat kövessük figyelemmel:

- Először mindenképpen ellenőrizzük, hogy egyáltalán, tényleg létezik-e a program, amire el szeretnénk jutni. Több esetben előfordult, hogy meg sem valósult, sőt, tervbe sem vett koncertre árultak jegyeket az értékesítők.

- Érdemes a jegyeket közvetlenül a szervezőnél vagy az általa kijelölt hivatalos jegyértékesítő partnereknél, a közismert jegyértékesítő honlapokon, jegyirodákban megvásárolnunk.

- Online jegyvásárlás előtt hasznos tájékozódnunk a kifogásolt weboldalakat összegző honlapon, hogy jogkövető eladótól tudjunk vásárolni.

- A megvásárolt jegyek fotóját, különösen az azokon szereplő vonalkódot vagy QR-kódot ne osszuk meg a közösségi oldalakon, hiszen az visszaélésekre adhat lehetőséget, mivel az adatok birtokában más is bemehet helyettünk a koncertre.

- A jegyeladó oldalt ne annak alapján válasszuk ki, hogy az az internetes kereső oldalon első helyen szerepel-e, akár hirdetésként. Ez ugyanis nem jelenti azt, hogy a cég megbízhatóbb lenne a többinél.

Itt lehet panaszt tenni, ha mégis átverik

Ha valaki a körültekintő vásárlás ellenére nem kapja meg a jegyét, vagy a jeggyel nem jut be az eseményre, akkor a fogyasztóvédelmi hatóságnál kezdeményezhet eljárást.

A hatóság a lakóhely szerinti járási hivatalnál érhető el, a pontos címek ezen a honlapon megtalálhatók.

Csalás gyanúja esetén feljelentést lehet tenni az illetékes rendőrkapitányságon. Ha uniós jegyértékesítő vállalkozással szemben merül fel panasz, akkor az ITM-ben működő Európai Fogyasztói Központtól kérhető segítség az [email protected] címen.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!