2019.06.03. 11:58
Kulcsszereplők az üzenetküldő alkalmazások
Ezek a platformok segítenek kiépíteni a fogyasztói bizalmat, valamint növelik a bevételt és a felhasználóbázist.
Forrás: Shutterstock
A marketingszemlélet jelentősen megváltozott 2018-ban. Számtalan új alkalmazás és innovatív felület jelent meg, ezért a marketingvezetők legfőbb feladata az volt, hogy megtalálják azokat az érintkezési pontokat, amelyek segítenek elérni a jelenlegi és leendő felhasználókat.
Sokat hallhattunk a kiterjesztett és a virtuális valóságról, valamint az újgenerációs digitális asszisztensprogramokról, azonban a felmérések alapján továbbra is a „hagyományos” felületek a legnépszerűbbek.
Az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi élet nélkülözhetetlen eszközeivé váltak és ez a trend várhatóan nem fog változni a közeli jövőben. Kutatások alapján az Egyesült Államokban az év végére közel 150 millióan használnak majd üzenetküldő alkalmazásokat, ez a szám pedig egyre növekszik, 2022-re várhatóan az amerikai lakosok több mint fele felhasználó lesz, állapítja meg Debbi Dougherty, a Rakuten Vibertől.
A bizalom kiépítése
Amikor a felhasználók Facebookon vagy Instagramon követnek egy márkát, a kapcsolat egyoldalú. Más szóval élve, a márka folyamatosan közvetíti tartalmait – képeket, termékeket, használati útmutatókat – az „együttműködés” azonban itt véget ér.
Az üzenetküldő alkalmazások ezzel szemben különleges lehetőséget teremtenek felhasználóiknak arra, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek az adott márkával, legyen szó ügyfélszolgálati kérdésekről, vagy új termékekkel kapcsolatos információkról.
A márkákkal való élő csetelésen kívül a csevegőappok többsége lehetőséget biztosít chatbotok használatára. Ezek az eszközök éjjel-nappal elérhetők, és segítenek megoldani az egyszerűbb felhasználói kérdéseket vagy helyzeteket.
Az élő és a chatbotos kommunikáción keresztül a márka biztosíthatja a minőségi kétoldalú kapcsolatot a fogyasztó és a brand között, ami garantálja a hosszútávú hűséget.
A bevétel növelése – új lehetőségek a vásárlásra, böngészésre és megosztásra
A jó befektetési felület kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont a ROI, vagyis a befektetés megtérülésének mutatója.
Az üzleti szereplők tisztában vannak a fogyasztói hűség szerepével és súlyával, azonban gyakran szeretnék látni a megtérülés folyamatát. A csevegőappok esetében ezért kiemelt szerepe van az e-kereskedelem vívmányainak.
Az üzenetküldő alkalmazások ideális felületet jelentenek a felhasználóknak, akik termékeket keresnek és osztanak meg. Erre jó példa egy közelgő lánybúcsú résztvevőinek csoportos beszélgetése. Amennyiben egy üzenetküldő alkalmazás rendelkezik kifejezetten vásárlásra kialakított funkciókkal, a menyasszony és barátnői egyszerűen böngészhetnek a nagy alkalomra szánt lehetséges ruhák és ajándékok között, és egyből visszajelezhetnek egymásnak még vásárlás előtt.
Az e-kereskedelem fejlett eszközei közvetítik az adott márka valódi, kézzelfogható értékét, és segítenek eligazodni és dönteni a vásárlóknak a termékek között.
Új felhasználók szerzése – ésszerű hirdetés, a határok átlépése nélkül
Az együttműködés fejlesztése kulcsfontosságú a marketing szempontjából, ez azonban túlmutat a meglévő felhasználókkal folytatott kapcsolattartáson.
A hatalmas felhasználói bázissal rendelkező üzenetküldő alkalmazásokon keresztül folytatott okos (és nem túl direkt) marketinggel új felhasználókat lehet elérni, akik érdeklődnek az adott márka iránt.
A biztonság és a célzott hirdetések kérdése a közösségi média marketing egyik legfelkapottabb témája, mivel a felhasználók rendkívül érzékenyek az adatokkal való visszaélésre. A megfelelő alkalmazáson keresztül hirdetve a márkák képviselői biztosra mehetnek azt illetően, hogy nem lépnek át bizonyos határokat az adatok gyűjtése és elemzése közben.
Ezt olyan alkalmazások használatával érhetik el, amelyek nem vizsgálnak és továbbítanak adatokat a privát beszélgetésekből, és csak a névtelen adatok alapján céloznak meg felhasználókat.
Borítókép: Shutterstock