Járvány

2020.04.30. 06:00

Instagram-sztárok készpénzzel fizetnek, hogy lájkoljuk őket

Hogy a közösségi oldal influencerei bevételhez jussanak, követők kellenek. Az egyik legegyszerűbb módszer adakozással megvenni őket.

Forrás: Shutterstock

Miután Amerikában a járvány miatt a cégek munkavállalók tömegeit küldték haza, hogy csökkentsék a költségeiket, egy fitnesz-celeb, bizonyos Paige Hathaway nemrég üzenetet küldött több mint 4 millió követőjenek az Instagramon.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paige Hathaway (@paigehathaway) on

„Tudom, hogy nehéz a karanténban, különösen azoknak, akik nem tudnak dolgozni, ezért adományozni akarok 5000 dollárt” – írta. A százdollárosokat lengető posztot rövidesen eltüntették, de Hathaway rajongói beindultak: lájkoltak és megosztottak, imádkozó hangulatjeleket küldtek.

Mióta a koronavírus fenyeget, számos népszerű „személyiség” ajánl fel követőinek készpénzt azért, hogy cimkézzék, kövessék, megosszák posztjukat.

Köztük van Harry Jowsey, az új Netflix-sztár, Caitlin Covington, Laura Beverlin, vagy éppen Bhad Bhabie rapper és közösségi médiasztár.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Too Hot To Handle – Harry ⚡️ (@harryjowsey) on

Annak a 26 millió amerikainak, aki munkanélküli lett az elmúlt hetekben, meg a további millióknak, akik küszködnek az előre nem látott kifizetések, az orvosi számlák és a felhalmozandó ételtartalék költségeivel, ezek a nagylelkű ajánlatok életmentőnek tűnhetnek. Valójában többnyire a jótékonykodás álarcát viselő marketingről van szó – mutat rá a The New York Times.

Hathaway például a Social Stance marketing céggel szerződött: egy éjszaka alatt többezer követőt szereztek.

Ha azt mondom valakinek, hogy ezzel három nap alatt 50 ezer követőt szerezhet, akkor érteni fog a beszédből

– magyarázta Nathan Johnson, 19 éves vállalkozó, aki a YouTube és a TikTok csillagainak segít az adakozásban.

Igen egyszerűen működik a vállalkozás, amit 16 éves barátjával, Carterrel vezet: fizetnek egy nagy ismertséggel rendelkező celebnek egy bizonyos összeget előre, hogy adományozzon, aztán a követői listákat jó pénzért továbbértékesítik.

„A cégek mindent megtesznek, hogy követőket szerezzenek a tanfolyamaik vagy e-könyveik eladásáért, a modelleknek fontos a táboruk növekedése, hogy többet számíthassanak fel a szponzorált posztjaikért, az orvosok pedig a személyes márkaképüket építik – mondta Johnson.

Louisa Warwick, a Social Acceleration Group alapítója befolyásos emberekkel és színésznőkkel dolgozik, köztük Tori Spellinggel és Natalie Halcro-val. Warwick elmagyarázta a The New York Timesnak, hogy követők ezreit tudják ezzel a technikával megszerezni.

Az Instagram-ajándékok már évek óta kiválóan működnek. Úgy 2016 körül kezdődött, mikor kisvállalkozások és a bloggerek kezdtek ajándékokat osztogatni azért, hogy kövessék őket és posztoljanak az oldalukon: ekkor még szponzorok nélkül zajlottak a kampányok.

Tavaly bukkant fel a szponzorált ajándékok első nagy hulláma. Akkor kezdett a legtöbb csillag drága ajándékokat, például a Louis Vuitton táskákat ígérni.

Mostanság már mindenki inkább készpénzt kínál.

„Egyrészt az embereknek a menő táskáknál nagyobb szükségük van a kápéra, másrészt a jelen helyzetben, mikor minden zárva van és senki nem megy vásárolni, nehéz Louis Vuittonnal promotálni”.

Az ajándékozás a leggyorsabb és legolcsóbb módja a követőszám erőteljes növelésének. Hirtelen kap az ember egy tömeg követőt az Instagramon – fejtegette Dr. Thomas Connelly, kozmetikai fogorvos, aki sikeresen használt egy ilyen kampányt.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Thomas Connelly, DDS (@connellydds) on

Ami a szponzorációt illeti, „a legnagyobb vevők a plasztikai sebészek és a vállalkozók”, fejtegette Johnson és Warwick.

Természetesen mindenféle módon hirdethetünk – mondta Dr. Neal Blitz, az interneten Bunion King néven ismert lábsebész specialista -, de a fiatalabb generációt az Instagramon érjük el. Dr. Neal szerint az Insta hatékonyabb, mint a Google, vagy a Facebook.

Preston Million, az Influential Management ügynökség alapítója arra hívta fel a figyelmet, hogy hirdetéseket vásárolni lényegesen drágább az adakozásnál: átlagosan 10 ezer dollárba kerül reklámokkal beszerezni 100 ezer követőt, ajándékozással viszont kijön 2 ezer dollárból is.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!