2020.11.11. 09:36
Nem (csak) Valetint ünneplik, hanem a szingliket is – és milyen jól teszik
Repülnek a milliárdok: a Fekete Péntek forgalma eltörpül az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon.
Forrás: Shutterstock
Már az első félórában meghaladta a tavalyi egész napi eredményt az Alibaba szerdai forgalma, tudósít az éves nagy bizniszről a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna.
A szinglik napját eredetileg vicces kedvű egyetemisták hozták össze a magányosan maradtak kedvéért november 11-re –
már a dátum is egyedülálló, hiszen csupa egyesből áll: 11.11. Először csak a férfiak, aztán már a nők is ünnepelték az anti-Valentin napot.
Aztán 2009-ben az Alibababa meglátta benne a lehetőséget a nagy bizniszre, s felpörögtek a milliárdos vásárlások – dollárban.
Világ szinglijei, vásároljatok!
A jelentős leárazásokkal járó kereskedelmi akció idén minden eddiginél korábban, már november 1-jén kezdetét vette, a felvezető tíz nap alatt pedig a bruttó áruforgalom értéke a szerdai fő nap első félórájáig elérte a 372,3 milliárd jüant (56,3 milliárd dollárt) az Alibaba szerint. A forgalom értéke már ezzel meghaladta a tavalyi, 268,4 milliárd jüanos (38,4 milliárd dolláros) végeredményt.
A szinglik napjának akciói hagyományosan elsősorban az Alibaba Tmall és Taobao nevű e-kereskedelmi platformjaihoz kötődnek, de
számos más e-kereskedelmi platform is csatlakozott a kiárusításhoz az elmúlt évtized során.
A Kína második legnagyobb e-kereskedelmi platformjának számító JD.com közlése szerint november 1-jén az áruforgalma 90 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos napjához képest, míg szerdán az első 10 percben tranzakciós volumene elérte a 200 milliárd jüant.
A koronavírus-járvány idén hozzásegített az e-kereskedelmi akció sikeréhez, az év első felében alkalmazott óvintézkedések, valamint
a társadalmi elkülönülés betartása ugyanis egyre inkább az internetes vásárlás felé hajtotta a kínai fogyasztókat.
A kínai kereskedelmi minisztérium adatai szerint az év első három negyedévében Kína e-kereskedelmi forgalma meghaladta a 8000 milliárd jüant, ami 9,7 százalékos emelkedést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Az anti-Valentin nap a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, a tavalyi forgalom több mint két és félszerese volt az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett „fekete péntek” és az azt követő „kiberhétfő” bevásárlónapjain 2019-ben elért együttes árbevételnek.
Borítóképünk illusztráció