2022.04.20. 18:00
Vége az ingyenebédnek és még reklámok is jönnek a Netflixen
Rémes változásokat jelentett be a streaming óriásvállalat vezérigazgatója.
Úgy tűnik, a Netflix valamilyen formában megszünteti az úgynevezett jelszómegosztást – amikor másoknak, más lakcímen megengedjük, hogy nézzék az általunk előfizetett adást. Ráadásul azt is belengette, hogy reklámok jöhetnek a képernyőkre. Utóbbi meglehetősen különös ötlet egy olyan cégtől, amelyiknek az az egyik legfőbb jellegzetessége, hogy nem szakítja meg a filmeket reklámokkal.
A vállalat első negyedévi eredménybeszámolóján dobta be ezeket a bombákat Reed Hastings vezérigazgató.
A Netflix előfizetőket veszített
Minden látszat ellenére a Netflix egy évtizede most először veszített előfizetőket – egészen pontosan kétszázezret. Pedig a vállalat három hónappal ezelőtt még 2,5 millió új előfizetőt ígért.
A Netflix részben az ukrajnai orosz invázió miatt került a mínuszba az előfizetők számában: 700 000 fiókot veszített, mikor Oroszországban leállította szolgáltatásait. De még ezt figyelembe véve is nagyon elmaradt a várakozásoktól – írja a The Next Web.
Becslések szerint jelenleg 100 millió néző ingyen használja a szolgáltatásukat. Hastings szerint a jelszómegosztás elleni rendszer globális bevezetése körülbelül egy évet vesz igénybe.
Meglehet, mégsem törlik el teljesen a megosztás lehetőségét, hanem magasabb díjért lehet majd ilyen fiókhoz jutni.
Jöhetnek a reklámok
Lehangolóbb a másik hír: szinte biztosnak tűnik, hogy a Netflix be fog vezetni egy reklámokkal támogatott előfizetési kategóriát.
Hastings úgy fogalmazott, hogy a vállalat most már „elég nyitott” a reklámokkal támogatott előfizetésekkel kapcsolatban, pedig évekig ellenezte azokat:
„Azok, akik követték a fejleményeket, tudják, hogy ellenzem a reklámokat, és nagy rajongója vagyok az egyszerű előfizetési módoknak. De (…) mégis nagyon sok értelme van annak, hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és reklámtűrőek, megkapják, amit szeretnének.”
Ez drámai váltást jelent egy olyan vállalat esetében, amelyik a reklámok hiányát fontos megkülönböztető jegyének tartja. Hastings az utóbbi években többször is cáfolta a Netflix reklámokkal támogatott modellre való áttérésével kapcsolatos spekulációkat.