Digitália

2022.12.12. 06:00

Eladni a Facebookon? Ezt a 6 hibát kerülje el!

A Facebook rendkívül hatékony eszköz lehet, de rosszul használva akár el is idegenítheti az ügyfeleket.

Forrás: Shutterstock

A nap mint nap megosztott irdatlan mennyiségű tartalom miatt ijesztően nehéznek tűnik néha megpróbálni kitűnni a tömegből. Ami persze gyakran helytelen lépésekre is késztetheti az eladni vágyókat.

Íme a 6 leggyakoribb Facebook-hiba, amelyet szolgáltatók, értékesítők, kereskedők naponta elkövetnek. Megoldást is javaslunk.

1. Ne érveljünk porszívóügynökként, még ha porszívót árulunk, akkor sem!

Az oldaluk követőinek folyamatos ösztönzése a vásárlásra lehet a leggyakoribb hiba, amelyet a vállalkozók elkövetnek a Facebookon. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem használhatjuk a Facebookot arra, hogy beszéljünk arról, mit csinálunk és adunk el, de ne ez legyen a fő üzenet és cél.

A direkt értékesítés ritkán működik: a felhasználók nem törődnek a vállalkozásunk termékeivel és szolgáltatásaival. Őket az ezekkel kapcsolatos témák és problémák érdekelhetik.

Például: ha egy sportszerbolt csak az eladásra kínált futócipőinek a fotóit mutogatja, nem számíthat nagy eredményekre.

Ha viszont hasznos blogbejegyzéseket és cikkeket oszt meg a Facebook-oldalán, amelyek érdekelhetik a futókat, akkor elkezdődhet nála egy olyan közösség épülése, amelyik egyébként venne futócipőket.

2. Legyen más témánk is!

Meglepő, de leggyakrabban a vállalkozásunkról szóló bejegyzések távolíthatják el tőlünk a Facebook-közönségünket. Marketingesek szerint a tartalom 20–30 százalékánál több ne szóljon erről, mert megunják.

De hát akkor miről posztoljunk?

Például egy ingatlanügynök közzétehet tippeket az első lakásvásárlóknak, betekintést nyújthat a helyi lakáspiacba, útmutatókat adhat közönségének, hogy miként készítse fel otthonát, mielőtt eladásra kínálná.

Ha vannak izgalmas adataink vagy tényleg izgalmas eseményen vettünk részt, osszuk meg! De legyünk biztosak benne, hogy az átadott információ hasznos az olvasóinknak.

3. Csak szöveg megosztása

A Facebook még mindig nagyon vizuális közösségi média platform (és az is marad). A csak szöveget tartalmazó bejegyzések egyszerűen elvesznek a hírfolyamban. Az embereket történetek, valódi élmények érdeklik fotók és videók formájában.

A videó ne legyen hosszabb 2 percnél: a Hubspot szerint a legtöbben 1 perc után lapoznak.

4. A Facebook nem helyettesít minden online kommunikációt

A Facebook hatékony eszköz lehet a potenciális ügyfelek elérésére, de nem helyettesítheti a webhelyet. Egy vállalkozás Facebook-oldalának célja a márka ismertségének növelése, az ügyfelekkel való interakció és potenciális ügyfelek eljuttatása a webhelyünkre.

Fontos, hogy a Facebookot egy stratégia egyik elemeként használjuk, és ne hagyatkozzunk rá, hogy azt is elvégezze, amit egy weboldalnak kellene.

5. Nem kommunikál a követőivel?

Facebook-oldalunk lényege, hogy személyesebb szinten lépjünk kapcsolatba az emberekkel. Sajnos sok vállalkozó elfelejti, hogy a sikeres kapcsolat kulcsa a Facebook-követőivel folytatott beszélgetés.

Ezt részben úgy teheti meg, hogy engedélyezi és bátorítja követői hozzászólásait, sőt engedélyezi, hogy tartalmat osszanak meg rajta. Persze gondoskodni kell a moderálásról, ne maradjon ott, ha valaki káromkodik, gyűlölködik vagy spamet tesz közzé.

Az a legegyszerűbb módja a kapcsolatépítésnek, ha kérdéseket teszünk fel követőiknek, s arra ösztönözzük őket, hogy osszák meg gondolataikat. Huszonnégy órán belül válaszoljunk minden kérdésre.

6. Tartalom közzététele csak úgy

Sokan nyomást éreznek arra, hogy csak úgy közzétegyenek „valamit” anélkül, hogy időt szánnának annak eldöntésére, pontosan mit is szeretnének kihozni az adott bejegyzésből, vagy hogy az illeszkedik-e az általános Facebook-stratégiájukba. Mielőtt megosztanánk valamit, gondoljuk át, hogy miért is tesszük közzé.

Szeretnénk, ha a reménybeli vevőnk a termékünkre gondolna?

Talán egy témába vágó eseményt kellene népszerűsíteni vagy arra ösztönözni a követőinket, hogy iratkozzanak fel a hírlevelünkre, ami valóban értékes információkat fog tartalmazni?

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!