Digitália

2023.08.20. 15:49

Bajba kerülhet hirdetései miatt a YouTube

Az Adalytics hirdetésminőség-áttekintő platform jelentése szerint a videómegosztó a gyermekeknek szánt tartalmaknál felnőtteknek szóló reklámokat szolgáltatott.

MW

Illusztráció

Forrás: Shutterstock

Fotó: Rawpixel.com

Az Adalytics rámutatott, hogy a Google saját irányelvei szerint a gyerekeknek készült tartalmakra vonatkozó hirdetések nem használhatnak harmadik féltől származó nyomkövetőket és nem gyűjthetnek személyes adatokat a szülő engedélye nélkül. Dan Taylor, a Google globális hirdetésekért felelős alelnöke a Google honlapján közzétett válaszában egyelőre tagadja a vádakat.

Nem engedélyezzük harmadik féltől származó nyomkövetők használatát a YouTube-on a gyerekeknek készült tartalmakra kiszolgált hirdetésekben

– írja Taylor.

Ez a jelentés tévesen azt állítja, hogy a sütik jelenléte az adatvédelem sérülésére utal. Ennek az ellenkezője igaz, és a jelentés nem bizonyítja ennek ellenkezőjét.

Az Adalytics kutatására már amerikai szenátorok és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) is felfigyelt. Az FTC elnökének, Lina Khannak címzett levélben két törvényhozó arra kéri az ügynökséget, hogy vizsgálja meg az Adalytics állításait, megjegyezve, hogy:

a YouTube és a Google felháborító módon megsérthette a 1998-as törvényt a gyermekek online adatainak védelméről (COPPA), valamint az FTC 2019-es beleegyező határozatát.

A Google-t már korábban is vizsgálták a gyermekekkel kapcsolatos politikájáért, akkor a gyermekektől való adatgyűjtés miatt került komoly bajba a cég.

 

A teljes cikk IDE KATTINTVA olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!