Digitália

2024.07.30. 11:49

„Töröltem az internetet” – 7+1 vicces történet az ügyfélszolgálatról

Szinte minden informatikai szakembernek vannak vicces (és kevésbé vicces) anekdotái arról, hogy a kollégák milyen hibákat jelentenek be.

MW

Forrás: Shutterstock

Fotó: Roman Samborskyi

Hallottunk már olyat, hogy valaki összetévesztette a lemezmeghajtót egy pohártartóval, sőt az is előfordult, hogy valakinek sikerült „törölnie” az internetet. Íme, a TOPdesk 7+1 megtörtént ügyfélszolgálatos története.

1. A hibás nyomtató

A bejelentés egy elromlott nyomtatóról érkezett. A felszínen ez egy átlagos kérésnek tűnik, amelyet az ügyfélszolgálati munka során kaphatunk. Amikor viszont kiderül, hogy a bejelentő kicsomagolás nélkül tette bele a papírtömböt a nyomtató papírtálcájába, nehéz megtartani a pókerarcot.

2. Hamis biztonságérzet

Mindenki tudja, hogy a megfelelő jelszó létfontosságú a vállalati adatok biztonságának megőrzése érdekében. Ám a gyakorlatban nem minden felhasználó veszi ezt olyan komolyan, mint kellene. Amikor egy probléma megoldása során rájövünk, hogy a bejelentő jelszava megegyezik a felhasználónevével, akkor felmerül a kérdés, miért is töltöttünk annyi időt azzal, hogy edukáljuk a kollégákat az IT-biztonság témakörében. És a hab a tortán, amikor kiderül, hogy az adott eszköz egy informatikai vezetőé.

3. Jobbagyféltekésolvasásigyakorlat

A hibajegy tárgya: „Elromlottaszóközbillentyűm.”
A hiba leírása: „Kaphatokegyújbillentyűzetethogytudjakdolgozni?
Ezt csak így itt hagyjuk, mindenféle magyarázat és megjegyzés nélkül.

4. Hol van a „bármelyik” gomb?

Az örök klasszikus. Minden évben van legalább egy felhasználó, aki pánikszerűen telefonál, amikor arra kéri a rendszer, hogy „Nyomja meg bármelyik billentyűt” – ő pedig nem találja a billentyűzetén a titokzatos „bármelyik” billentyűt. A legenda szerint a mai napig keresi.

5. A felügyelet nélkül hagyott laptop

Ki ne élvezne néha egy jó kis irodai csínyt? Néha azonban kicsúszik az irányítás a kezünkből… A TOPdesknél előfordult már például olyan eset, amikor a felhasználó arra panaszkodott, hogy „meghackelték”: ugyanis valahányszor elindította a számítógépet, a Trónok harca főcímdala szólalt meg. Mint kiderült, valójában annyi történt, hogy egyszer őrizetlenül hagyta a laptopját, így egy kollégájának alkalma nyílt arra, hogy módosítsa a hangbeállításokat. Tanulság: mindig zárjuk le a laptopunkat, mielőtt felállunk kávézni!

6. Az IT szeme mindent lát

Nincs viccesebb, mint végignézni, ahogy egy bejelentő – akinek nyilvánvalóan „fogalma sincs”, miért van tele a hálózati meghajtója – megpróbálja gyorsan törölni az összes filmes bootlegjét és zenei fájlját. A nap hasznos tippje: ha megosztjuk a képernyőnket az IT-val, láthatják, mit csinálunk.

7. Megőrjít az USB

Egy másik esetben egy felhasználó arra panaszkodott, hogy nem működött a pendrive-ja, amikor a laptopjához csatlakoztatta. (Manapság még tényleg használnak az emberek USB-t?) Nos, mint kiderült, az eszközt az ethernet portba csatlakoztatta. Hoppá.

+1 Internetes probléma

Nem számít, hány e-mailt és Teams-emlékeztetőt küldünk ki, vagy hányszor jelezzük intranetbejegyzésben a tervezett internetkarbantartás időpontját, mégis mindig van legalább egy ember, akihez nem jut el az információ. Ennek megfelelően minden alkalommal van legalább egy bejelentő, akinek rejtélyes internetproblémái vannak – és végül ugye mindig kiderül, hogy tervezett hálózati karbantartások vannak a háttérben, amelyekről a cégnél mindenki más már értesült.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!