változások

2018.09.06. 22:09

Új szabályokat követ a brit luxusmárka

A Burberry brit luxusmárka bejelentette, hogy nem égeti el többé eladatlan termékeit és a jövőben nem használ állati szőrmét.

Models present creations from the Burberry collection during a catwalk show for the Spring/Summer 2018 collection on the second day of The London Fashion Week Women's in London on September 16, 2017 / AFP PHOTO / NIKLAS HALLE'N

Fotó: AFP

Júliusban derült ki egy bevételi jelentésből, hogy

a Burberry 2017-ben 28,6 millió fontnyi (10,3 milliárd forintnyi) értékű ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisített meg a márka védelme érdekében.

A divatház akkor azt közölte, hogy a 2017-es év szokatlannak számított, mivel 10 millió font (3,6 milliárd forint) értékű régi parfümöt kellett megsemmisítenie a Coty nevű amerikai céggel kötött szerződés aláírása után.

A környezetvédők dühös reagálása nyomán jutott a Burberry mostani döntésére – írja a BBC hírportálja.

A divatcégek azért semmisítik meg az el nem adott termékeiket, hogy azok ne kerülhessenek olcsón a piacra.

„A divatipar egy nagy volumenű üzletág, évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő. A fogyasztók szekrényei tele vannak sosem viselt ruhákkal, sok cég számára pedig problémát jelent a raktározás. Itt az ideje, hogy az egész divatipar a forrásánál ragadja meg az árutorlódás problémáját: a termelés lassításával és az üzleti filozófia átgondolásával” – fejtette ki a Greenpeace a BBC-nek.

A Burberry használ nyúl- , róka-, nyérc- és nyestszőrmét jelenlegi kollekcióiban, de a jövőben megszünteti az ilyen termékeket.

A PETA állatvédő szervezet üdvözölte a Burberry döntését.

Borítókép: Modellek a márka 2018-as tavaszi kollekciójának bemutatóján

AFP PHOTO / Niklas Halle'n

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!