új veteránautó

2017.08.14. 12:47

Az Urban az új Lada Niva

Megújult a Lada 4x4-ese. Ma már nem Niva, hanem Urban néven fut, de még mindig ugyanaz a hamisítatlan fapados erdészautó, amelyet annak idején megismertünk.

Az automotor.hu tesztje alapján hamar kiderül, hogy a rácfelvarrás inkább kötelező kör volt, mint hasznos és praktikus frissítés. Ugyanis a klíma, hiába került bele, az EU-ban egyelőre nem használható, mert a gázt, amelyet bele szántak az orosz mérnökök, az EU betiltotta. Az importőr azonban biztat, hogy közel már a megoldás.

Van új hűtőrács és színrefújt lökhárító műanyagból meg elektromos ablak, de mint az automotor.hu írja „minden friss részlet mellé jut egy érintetlenül hagyott, régimódi megoldás”. Ilyen például a csomagtartó fedél, amelynek erős zsanérja nyugalmat sugárzó, de ezzel együtt nehezen lehet lecsukni a fedelet, elsőre ritkán sikerül. Az ajtók becsukásához is lendületre, vagy megfelelő fittségre van szükség. Cserébe a kormány méret ideális, markolása kényelmes. Az utastér szellős, az ülések sárga díszvarrása nem kifejezetten tartós, a fotel pedig kényelmetlen.

Régi ismerős ebben az autóban, hogy a váltót a diferenciálmű és felezőváltó kapcsolók jobb oldalára helyezték, így a lehető legtávolabb került a sofőrtől, holott ez a legtöbbet használt eszköz a kocsiban. Akadozik is és ugyanúgy zúg mint korábban.

1.7-es motorja viszonylag jól gyorsul a 82 lóerő jól mozgatja a tizenkét mázsás karosszériát. Kanyarban támolyog és a hangszigetelés sem überelhetetlen, sőt, pedig azt mondják, javítottak rajta. Egyértelmű, hogy terepen érzi a legjobban magát, de ráz. Hosszú útra semmiképpen sem ajánlott, persze ha más nincs, akkor ez van, de az utazást nem a légkondi vagy a rádió hiánya teszi elviselhetetlenné, hanem a korábban említett első fotelek és hátsó kanapé kényelmetlensége.

Az automotor.hu így összegezte a véleményét: Célszerszámnak még mindig ugyanolyan jó a 4×4, mint Niva korában. Az Urban kivitel nem éri meg a felárát, de a hozzá járó kényelmi extrák javítják a használhatóságát, így akár vadonatúj, kompromisszumokkal napi szinten is használható veteránautóként is tekinthetünk rá.

Ötajtós karosszériával is kérhető

A 4×4 Urban ötajtós változatán nagyrészt ugyanazokat a változtatásokat eszközölték, mint a háromajtósnál: légkondicionáló, elektromosan állítható és fűthető tükrök, 16 colos felniken gördül, műanyag lökhárítók védik a karosszériát és javítanak a zajszigetelésen is. Mindezt megfejelik még egy, az oldalajtók aljára helyezett fényezetlen, fekete műanyag védőléccel, amelyen a típusnév is olvasható.

Az ötajtós karosszériára vágyóknak 175 000 forintot kell pluszba fizetniük.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!