2019.10.03. 14:21
Szeptemberben is piacvezető a TV2 Csoport
A TV2 idei legmagasabb közönségarányát érte el szeptemberben (18-59), a TV2 Csoport pedig magabiztosan megőrizte piacvezető szerepét 24,6%-os közönségarányával (18-59). A vasárnap esték rendre a Sztárban Sztár leszek! adásainak kiugró győzelmével zárultak.
A TV2 Csoport jelentős előnnyel zárta a szeptembert: 24,6%-os közönségarányt ért el, míg az RTL Magyarország 22,1%-ot mondhatott magáénak a 18-59 éves lakosság körében. A TV2 Csoport kábelportfóliója együttesen 15,6%-os közönségarányt ért el, s így szintén fölénnyel zárta a szeptembert az RTL Magyarország kábelcsatornáinak 13,0%-os közönségarányával szemben (18-59, egész napra vonatkozó Live + As Live adatok).
Szeptemberben a TV2 is igen jó hónapot zárt, hiszen az idei évben eddigi legmagasabb közönségarányát (9,0%) tudta elérni a 18-59 éves korosztályban (egész napra vonatkozó Live + As Live adatok). A TV2 szeptemberi kimagasló eredményeihez nagyban hozzájárultak az újonnan indult őszi saját gyártású műsorok: a Sztárban Sztár leszek!, az Ázsia Expressz 2, a Kapd el, ha tudsz!, továbbá a már jól ismert infotainment műsorok: a Tények és a Tények Plusz.
A vasárnap esték szeptemberben rendre a Sztárban Sztár leszek! adásainak kiugró győzelmével zárultak. A műsor hétről hétre rengeteg tévénézőt ültetett a képernyők elé: egy-egy adása átlagosan 912 ezer főt ért el a 18-59 éves korosztályon belül, közönségarány tekintetében pedig átlagosan közel 7 százalékponttal magasabb eredményt (20,3% SHR) tudott elérni eddigi 5 adásával, mint a konkurens kereskedelmi csatorna azonos idősávban futó programjai (Híradó, Házasodna a gazda, Jófiúk a Sztárban Sztár leszek! idősávjában: 13,4% SHR, szeptember 5 vasárnapjának átlaga alapján, 18-59, Live + As Live adat).
A Sztárban Sztár leszek! …a javából szombat esti adásai szintén jól szerepeltek, ugyanis közönségarány tekintetében mind a négy szombaton nyerni tudták saját idősávjukat a konkurenssel szemben a 18-59 évesek körében (a műsor idősávjának átlaga a négy szombat alapján: 12,5% SHR, RTL Klub azonos idősávja: 10,7% SHR).
A vasárnap esték sikeréhez az Ázsia Expressz 2 Különkiadásai is nagyban hozzájárultak, hiszen a heti versenyt összefoglaló epizódok közönségarány (SHR%) és 1 percre jutó átlagos nézőszám (AMR) tekintetében is magasan felülmúlták a vele szemben futó Jófiúk és Love Island műsorokat a 18-59 éves korosztályban a hónap mind az öt vasárnapján (Ázsia Expressz 2 vasárnapi különkiadásainak átlaga: AMR: 284.040 fő, 13,0% SHR; RTL Klub azonos idősávja: AMR: 227.994 fő, 10,4% SHR).
A Mozi+ továbbra is őrzi előkelő helyét a kábelcsatornák rangsorában a 2. legnézettebb magyar nyelvű filmcsatornaként. A szeptemberi főszezont a Mozi+ is kiemelkedő teljesítménnyel tudta zárni az erős verseny ellenére: főműsoridőben 4,2%-os közönségarányával idei második legmagasabb havi eredményét érte el a januári 4,4%-os SHR%-je után. Főműsoridőben sugárzott filmjei közül a Halálos iramban 7. epizódja 8,6%-os, a Jurassic World pedig 7,2%-os kiemelkedő közönségarányt ért el a 18-59 éves korcsoportban.
Szintén sikerrel futnak a Moziverzumon szerda este 9 óra után a Para Szerda horror-klasszikusai, melyek közül a Sikoly 4. szept. 25-én 2,5%-os, a Fűrész 5. szept. 4-én 1,8%-os közönségarányt tudott elérni (18-59).
A TV2 Csoport sportcsatornáin a nagy futballbajnokságok élő közvetítései szintén kiemelkedő sikereket értek el szeptemberben a tévénézők körében. A Spíler2 TV-n a hónap legnézettebb sportműsora a Bajnokok Ligája szeptember 18-án este főműsoridőben élőben sugárzott Paris Saint-Germain – Real Madrid mérkőzése volt (4,3% SHR), melyet a spanyol bajnokság, a LaLiga szeptember 28. esti Atlético de Madrid – Real Madrid élő közvetítése követett a rangsorban (3,6% SHR). A Spíler1 TV legnézettebb szeptemberi sportműsora az angol bajnokság, a Premier League szeptember 30-i Manchester United – Arsenal mérkőzése volt (3,0% SHR), amelyet szintén élőben láthattak a nézők.
A TV2 Csoport digitális területen is sikeres hónapot tudhat magáénak. A szeptember 1-30. időszakot vizsgálva a valós felhasználó (RU) adatait tekintve a TV2 Csoport 23 napon tudott piacvezetővé válni.