2018.11.17. 07:25
Lezárult a külföldi egységek csatlakozása a Tungsram-csoporthoz
A General Electric (GE) Lighting februárban jelentette be, hogy eladja európai, közel-keleti, afrikai és törökországi üzletágait.
Befejeződött a külföldi egységek csatlakozása a Tungsram-csoporthoz, ezzel 22 országban működő 23 leányvállalat tartozik a magyarországi központhoz – közölte a társaság.
A közleményben felidézik, hogy a General Electric (GE) Lighting februárban jelentette be, hogy eladja európai, közel-keleti, afrikai és törökországi üzletágait, valamint a globális autólámpa-ágazatot a GE korábbi felső vezetője, Jörg Bauer irányította Tunsgram-csoportnak.
A eladás első lépéseként április 3-án a Tungsram-csoport tulajdonába került a Tungsram Operations Kft., amelybe beletartoztak a GE Lighting magyarországi egységei vagyonnal és szerződésekkel együtt.
A magyarországi egységek átvétele után a nemzetközi egységek csatlakoztak több ütemben úgy, hogy a legtöbb országban új leányvállalat jött létre.
A közleményben hangsúlyozzák, a Tungsram most már Észak-Amerikán kívül a világon mindenhol értékesíthet épület- és közvilágítási termékeket, és a világon mindenhol eladhat autólámpákat.
Az amerikai piacon november elején mutatkozott be a vállalat gépjárművilágítási üzletága az Aapex szakvásáron Las Vegasban – közölte a társaság.
Jörg Bauer, a Tungsram-csopor elnök-vezérigazgatója a közleményben úgy fogalmazott, hogy igazi magyarországi központú multinacionális cégként felépült a Tungsram-csoport, több mint 100 nemzetközi piacon vethetik be értékesítési hálózatukat, és válhatnak fontos globális céggé a világítástechnikában, illetve más területeken.
A cégcsoport elnök-vezérigazgatója áprilisban tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a Tunsgram márkanév erősítésével, új termékek fejlesztésével stabilan működő, globális vállalatot építenek magyarországi bázisról kiindulva a világítástechnika területén.
A tervek szerint az idén 90 milliárd forint árbevételt ér el a Tunsram-csoport, ami megegyezik az átvett egységek előző évi árbevételével, koncentrálnak a szervezetépítésre, elsősorban a marketing és az értékesítés területére, valamint az innovációra.