2024.02.07. 10:59
A tudatos bankszámlaválasztásra hívja fel a figyelmet az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyféltudatosságot erősítő fogyasztóvédelmi kampányt indított a bankszámlákkal kapcsolatos takarékoskodási lehetőségek, illetve az egyszerűsített bank- és bankszámlaváltás bemutatására – tájékoztatta az MNB az MTI-t.
Illusztráció
Forrás: Shutterstock
Fotó: pui_bunny
A közlemény szerint a „Mennyi az annyi? - Spóroljon a bankszámláján!” című kampányban a jegybank a tudatos számlaválasztásra hívja fel a figyelmet, amellyel évente több tízezer forint is megtakarítható.
Emlékeztettek:
a bankoknak egy uniós irányelv alapján minden év január 31-ig tájékoztatniuk kell lakossági ügyfeleiket számlaköltségükről.
Az éves, egységes formátumú díjkimutatásban részletes áttekintést kapnak az ügyfelek az igénybe vett banki szolgáltatásokról, mint a számlavezetési díj, SMS-értesítések díja, internetbank, mobilalkalmazás és telefonos banki szolgáltatások díja, de felsorolják az elvégzett tranzakciókat, ezek díjait, valamint a kamatbevételek és kamatköltségek összegét is.
A díjkimutatás segítségével az ügyfelek könnyen összehasonlíthatják számlaszolgáltatásaik költségeit más szolgáltatók aktuális ajánlataival – írták.
Az MNB megújult, ingyenes bankszámlaválasztó programja bemutatja minden hazai, forintalapú bankszámla költségeit, emellett az ügyfélre jellemző fizetési szokások megadása után a saját várható havi és éves átlagdíjat is kiszámítja – hívta fel a figyelmet az MNB.
Közölték: a jogszabályok lehetőséget biztosítanak az egyszerűsített, maximum 13 munkanap alatt lebonyolítható bankváltásra. Ilyenkor az ügyfélnek csak az új bankot kell megbíznia, amely intézi a számlaváltással kapcsolatos feladatokat, megbízások és ismétlődő átutalások áthozatalát a régi hitelintézettől.