2024.05.04. 09:00
Ügyfélkapu nyitására hívja fel a figyelmet a NAV
Az egyszerűbb és kényelmesebb adózás érdekében Ügyfélkapu nyitására hívja fel a figyelmet csütörtöki közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Illusztráció
Forrás: Fejér Megyei Hírlap
Fotó: Pesti Tamás
A tájékoztatásban felidézték, hogy az adóhatóság folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait az egyszerűbb és kényelmesebb adózásért. A különböző online felületek, elektronikus szolgáltatások biztonságos használatához és személyre szabott működéséhez azonosításra van szükség. Ezt a funkciót a központi azonosítási ügynök (KAÜ) látja el.
Az Ügyfélkapu egy a KAÜ azonosítási szolgáltatásai közül, de választható még ezen kívül az Ügyfélkapu+ (kétfaktoros azonosítás), a telefonos azonosítás, az elektronikus személyi igazolvány, valamint az arcképes azonosítás is az ügyintézéshez.
A NAV kiemelte, hogy
az Ügyfélkapu olyan azonosító, amelynek segítségével kényelmesen, személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában intézhetők az adóügyek.
Ügyfélkapuval befizethető például a gépjárműadó, lekérdezhetők a foglalkoztatási adatok, megnézhető az adószámla, kérhető kiutalás vagy átvezetés, beadhatók a bevallások, nyilatkozatok, ellenőrizhetők és javíthatók az adózási adatok. Segítségével kezelhetők a meghatalmazások, igényelhető adókártya, és megtekinthető valamennyi adózással kapcsolatos dokumentum is.
Az ügyfélkapus bejelentkezés biztosítja, hogy más ne férjen hozzá a személyes és adózási adatokhoz, emellett az ügyintézést is megkönnyíti, mert az egyedi azonosítással a rendszerek felismerik a felhasználót, és előre betöltik ismert adatait
- tájékoztatott a NAV.