2021.09.16. 07:00
Az úttest felmarása új szakaszt jelent Gyöngyösön – Fotók
Egy hónapja kezdődött meg a 24-es főút 2,5 milliárd forintos állami útfelújításának első, Gyöngyös belvárosi üteme. A szegélykövek cseréje és az autóbuszöblök kialakítása után hétfőn megkezdődött az úttest felmarása.
2021 09 13 Dolgozik a Hedo Kft a 24-es főútvonal gyöngyösi szakaszán - Gyöngyös - Czímer Tamás - Heves Megyei Hírlap
Forrás: Heves Megyei Hírlap
Fotó: Czímer Tamás
Ahogy arról korábban beszámoltunk, hétfőn a Mátrai úton elkezdődött az aszfalt marása. A kezdéssel megvárták a reggeli forgalmi csúcsidőszak elmúltát, a húszméteres géplánc csak utána állt neki a munkának. Horváth László országgyűlési képviselő tájékoztatása szerint a szerdáig tervezett úgynevezett profilmarás másfél napig tart. Pontosan a Spar áruháztól a 3-as főútig, majd utána ugyanennyi ideig visszafelé haladnak. Mint mondta, a három napon ezerháromszáz tonna aszfaltot szednek fel több mint tizennyolcezer négyzetméter felületen. Ezzel egy időben a csomópontoknál megerősítik az úgynevezett felállási pontokat. Ezek a közlekedési lámpák előtt szakaszok, ahol az aszfalt a fokozott igénybevétel miatt fel szokott gyűrődni. Ezeken a helyeken mélyebb marás és speciális kötőanyag biztosítja az időtállóságot.
Az első hónapban elvégzett munka összegzéséül a képviselő elmondta, hogy a kivitelező 3300 méter hosszon 13 200 új szegélykövet épített be, és ötszáz köbméter betont használt fel. Jelenleg hat buszmegálló építése zajlik, de indul a hetedik is az autóbusz-pályaudvarnál, ehhez megérkezett a Volánbusz Zrt. engedélye.
Már korábban megírtuk, hogy a meglévő gyalogátkelőhelyek közül a Mérges és az Erzsébet királyné úti jelzőlámpát kap. A Török Ignác útnál pedig a Borpalota felől is lesz ilyen zebra. A honatya elmondta, a héten dönt a vakok és gyengénlátók helyi szervezete, hogy mely helyeken kérnek távirányításos átkelési lehetőséget. Kiemelte azt is, hogy a 24-es út belvárosi felújítása jóval többet jelent, mint pusztán burkolatcsere.
– A kormányzati forrás mértéke lehetőséget ad arra, hogy számos nehézkes forgalmi helyzetet észszerűsítsünk. Ezt a célt szolgálják az új, lámpás kereszteződések, az akadálymentes gyalogátkelők, parkolóhelyek, járdaszakaszok felújítása, ahogy a buszöblök megerősítése is. Fontos kérdéskör a buszpályaudvar közlekedési rendje is. A buszok ugyanis jelenleg mindkét irányból behajthatnak oda, de a Mátra felől érkezők, balra kanyarodásukkal, olykor megakasztják a forgalmat. A lámpás csomópontok létrehozásával egy dinamikus zöldhullám kialakítása is célunk, ezt nehezítenék a kanyarodási lehetőségre várakozó autóbuszok – közölte a honatya.
Dolgozik a Hedo Kft. a 24-es főútvonal gyöngyösi szakaszán
– Egyeztettünk a Közlekedéstudományi Intézet, a Volánbusz, a Magyar Közút és a tervezők részvételével a legoptimálisabb lehetőségekről, hogy a legjobb megoldás születhessen. A felújítás miatt érvényes ideiglenes buszforgalmi rend tapasztalatait is beépítik döntésükbe a szakemberek. Erre példa, hogy az Egri úti csomópontnál már soron kívül áthangolták a közlekedési lámpákat, a buszok minél gyorsabb áthaladása érdekében – összegezte az országgyűlési képviselő.