Ügyintézés

2022.10.04. 14:01

Harmadjára álltuk ki a sorunkat az MVM-nél Egerben

Augusztus óta harmadik alkalommal álltunk sorba az MVM-nél. Gázos ügyekben próbáltunk tájékozódni. Három óra várakozás után részsikert értünk el. Vizet, szendvicset vigyenek! Nyugtató sem árt.

Barta Katalin

Eger, október 4.-e,  reggel fél nyolc. 

Az Agria Park  földszinti  MVM ügyfélszolgálatán már  ekkor legalább nyolcvanan  várják a nyolc órai  nyitást. Egy  idő óta fémkordonok  között  terelik a sort, a könnyen elszabaduló  indulatok  megfékezésére,  a viták elkerülésére.  Én is  beállok, s mivel  bőven  van időm,  szóba  elegyedek várakozó sorstársaimmal. A legtöbbjük  az értelmezhetetlen, brutálisan magas gázszámlákkal kapcsolatban szeretnének dülőre jutni.  Jómagam a múlt pénteken érkezett,  havi 115 ezer forintos átalánydíjas résszámlát  szeretném értelmezni,  illetve  kedvezményt kérni. Előttem egy vidékről érkező,  idős  házaspár álldogál. A bácsi botra  támaszkodik,  felesége aggódva nézi,  hova ültethetné le. A kordonon belül  erre már nincs  mód. Mesélik, eddig diktálták az  óraállást, de legutóbb háromszoros  árak számlázott  ki  a szolgáltató,  amit  nem tudnak kigazdálkodni. Most  szeretnének átállni átalánydíjas  fizetésre. 

Mögöttem vállalkozó forma középkorú férfi. Szótlanul araszol  a sorban.  Két  óra  várakozás  után csak megszólal: 

 - Ha  ezt tudom,  szabadságot  veszek ki, hideg élelmet hozok és nyugtatót veszek  be. Ő  épp  azon morfondírozik,  hogy  átalánydíjasból  átáll havi diktálásra,  mert az  ötvenezres számla kiverte  a biztosítékot.

Lassan haladunk.  Időnként érkezik egy-egy szerencsés ügyfél, akik  online foglaltak  előre  időpontot. A várakozók ekkor  felmordulnak,  de megnyugtatja őket a biztonsági  őr. Mint kiderül,  ők  már legalább két  hete regisztráltak,  hogy elkerüljék a sorbanállást. Ekkor megnyugszanak a kedélyek.

Látássérült hölgy jön, vakvezető  kutyája kíséretében,  kezében  gázszámla.  Őt szó nélkül előre engedik. Morgás nincs. Babakocsis anyuka az új érkező, percekig áll tanácstalanul a tömeget  látva. Megrázza  a fejét, s elindul a kijárat  felé. 

A két rutinos biztonsági  őr a helyzet  magaslatán áll.  Türelmesek, határozottak,  időnként nyomtatványokat osztanak.  Ezekkel  a többbgenerációs családi  házban  élőknek érdemes a  jegyzőhöz  fordulni hatósági  igazolásért.  Óraállást diktálni várakozás nélkül lehet.

Fél  tizenegy felé  jár  az idő, amikor sorszámot kapok és  bejutok az ügyféltérbe. Itt már  le lehet végre ülni  és  lesni a kijelzőt. Ez már csak fél óra várakozást jelent.

A fiatal ügyintéző  készséges. A helyzetemet értékelve elmondja, hogy  a szeptember elején benyújtott kérelmemet, ami  a társasházi  kedvezmény  igénylésére vonatkozott, még nem sikerült feldolgozni.  Erre hatvan napja  van a szolgáltatónak,  tehát  várjak  türelmesen. Kiderül az  is,  hogy a földhivataltól igényelt, friss tulajdoni lapon hiába van feltüntetve társasházként az  ingatlan, az alapító  okirat  másolatát is  csatolni  kell.  Ennek hiányában visszadobják a kérelmet hiánypótlásra. 

Mit tehetünk,  ha  túl magas a számla?

Jelzem,  nem  tudok  havonta 115  ezer forintot  kifizetni  gázszámlára, egyébként is nagyon takarékosan bánunk a gázzal egy ideje és hamarosan beállítunk egy kis fatüzelésű kályhát  is, hogy mérsékeljük  a költségeket. A hölgy megkérdi, mennyi a vállalható összeg? Mondom, maximum 55  ezer forint. Számol,  oszt,  szoroz, majd közli, hogy rendben. Ez havi 193 köbméteres fogyasztásra. A következő  számla elvileg már erről  érkezik, a mostanit azonban leemelik a bankszámlámról.  Szavam nem lehet. Elértem, amiért  jöttem. Most már  csak  egy kis  hiánypótlás marad hátra  és a várakozás.  Hátha megkapjuk  egyszer a beígért társasházi  kedvezményt. Ha nem, majd a jövő  évi éves elszámoláskor  kiderül, mennyi az annyi. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában