2023.02.28. 14:31
Így áll össze az 1,3 milliárd forint amit Eger fizet a Volánnak
Minczér Gábor felhívta az olvasók figyelmét, hogy ez nem az ingyen bérletek ára.
A város bizonyos részei kimaradnak a tömegközlekedésből (Archív fotó)
Forrás: Huszár Márk/Heves Megyei Hírlap
– Azt gondolják az emberek, hogy a több mint 1,3 milliárd forintos veszteségfinanszírozás, melyet az idei költségvetésbe beterveztünk az 1000 forintos buszbérletek miatt van – mondta Minczér Gábor. Az alpolgármester azért tartott sajtótájékoztatót, mert portálunkon a megjelent cikk alatt a hozzászólásokból szerinte úgy tűnik, hogy az egriek nem értik pontosan, hogyan is fizet a város a Volánnak.
A városnak meg kell téríteni a busztársaság veszteségét, ezt egyébként vitathatja a város, de ha a Volán ki tudja mutatni, hogy reális a követelés, akkor ki kell fizetni. Egyébként mi mindig vitatjuk, s így tett az előző városvezetés is. 2019-ben meg is örököltünk egy nagyobb összeget amely még az előző évből maradt.
2018-ban egyébként az egész veszteség 102 millió forint volt, 2019-ben már 356 millió forint, majd 2020-ban 450, 2021-ben pedig 569 millió forint – részletezte. Elmondta, ez amiatt van a Volán szerint, hogy az évek alatt 67-70 százalékos áremelkedés ment végbe. Emlékeztetett, a tavalyi év veszteségének elsődleges becslése 900 millió forint.
– Az 1,3 milliárd forint tartalmaz 2020-ből 219 millió forintot, illetve ennek kamatát, 42 millió forintot. 2021-ből 569 millió forintot és 120 millió forint kamat gyarapítja a fizetendő összeget, illetve a tavalyi 900 millió forintból 240 és 190 millió forint előleg. ehhez jön az ezer forintos bérletek 186 millió forintos ára – magyarázta.
Hozzátette, továbbra is úgy gondolják, hogy a kedvezményes bérletekre vonatkozó kezdeményezés előremutató. Tavaly 19 ezer ilyen éves bérletet adtak el. Mint mondta, egyrészt szociális segítség, másrészt környezetvédelmi szempontból is jó elgondolás.
– Természetesen értjük azt is, hogy vannak városrészek melyeket nem érint a helyi buszközlekedés. Mindig a város kezdeményezi új járatok indítását, amire a Volán megtervezi, hogy gazdaságosan üzemeltethető-e. Természetesen szeretnénk, hogy minél inkább lefedett legyen a város, de sajnos sosem fog minden utcában busz járni – zárta szavait.