2024.05.20. 09:30
Gyöngyös nyugati elkerülőjén javában dolgoznak a kivitelezők
A HE-DO és a Colas Út Építőipari Zrt. kivitelezésében épülő Gyöngyös nyugati elkerülő út építése fontos mérföldkőhöz ér az elkövetkező hetekben. Beszámoltak róla, hogy mi valósul meg.
Megállás nélkül zajlanak a munkálatok (Fotó: magyarepitok.hu)
Közel járnak a befejezéshez a Gyöngyös nyugati elkerülő úthoz épülő új körforgalmak – számolt be a magyarepitok.hu nyomán a HE-DO. A Gyöngyös nyugati elkerülő útjának II. ütemét a HE-DO és a Colas Út Építőipari Zrt. konzorciuma kivitelezi, így a körforgalmak építésében is részt vesznek.
A portál híradása szerint a Gyöngyös nyugati elkerülő út I.-II. üteme egy mintegy 4800 méter hosszú útszakasz, amely a Gyöngyösről Gyöngyöspatára vezető 2406 jelű összekötő utat, illetve a Gyöngyösről Gyöngyöshalászra vezető 3203 jelű összekötő utat köti össze. Az elkerülő út Gyöngyös és Nagyréde közigazgatási területén halad át. Az új nyomvonalon három körforgalmú csomópont is épült egymástól nem messze:
- az első a gyöngyösi barkácsáruház közelében,
- a második a 3-as számú főút és az elkerülő út csomópontjában,
- míg a harmadik a Déli Külhatár út és a 3203 jelű összekötő út csomópontjában, az elkerülő út déli végpontjánál.
A most zajló kivitelezés részeként megtörtént a 3-as számú főút 500 méter hosszú szakaszának felújítása is. A magyarepitok.hu információi szerint a körforgalmú csomópontoknál, valamint a kapcsolódó felújított szakaszoknál már a befejező munkálatok történnek. Ennek során:
- zajlik a végleges tereprendezés,
- felfestik az útburkolati jeleket,
- a 3-as főútra épített körforgalomban befejezik a gömbsüvegsort,
- rendezik a vízszintes és rézsűs felületeket,
- továbbá elvégzik a füvesítést és a növénytelepítést.
Később átadják a Gyöngyös nyugati elkerülőt
A 3-as számú főút környezetében kiépülő csomópontot a tervek szerint május végén helyezik forgalomba: a tervek szerint május végén helyezik forgalomba: ekkortól a közlekedők teljeskörűen használhatják az új útszakaszt. A Gyöngyöst nyugatról elkerülő út átadására később kerül sor.
Arról is beszámoltak, hogy a csomópont építése során a töltések építéséhez 24 ezer köbméter földet használtak, beépítettek továbbá 2520 köbméternyi CKT-betonréteget és 5250 tonna aszfaltot, 2500 méter szegélyt és 1215 négyzetméter térkövet is.