Megújulás

2024.08.02. 13:59

1,8 millió négyzetméteren újult meg a burkolat az utakon, köztük az M3-on

Az idei munkák háromnegyede az M7-es és az M3-as pályán zajlott.

Molnár Helga

Idén már 1,8 millió négyzetméteren újult meg a burkolat a hazai gyorsforgalmi utakon – közölte az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Mint írják, félidőhöz érkeztek az idei szintrehozási munkálatok az általuk üzemeltetett hazai gyorsforgalmi utakon. 

1,8 millió négyzetméteren újult meg a burkolat az utakon
1,8 millió négyzetméteren újult meg a burkolat az utakon
Fotó: Illusztráció: Shutterstock

– Augusztus 1-ig az ország 98 különböző pontján több, mint 1,8 millió négyzetméteren cserélték az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra, hét hazai gyorsforgalmi úton (M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7). Mintegy 480 kilométer sávhosszúságban újultak meg idén eddig a gyorsforgalmi utak és több helyen a csomóponti ágak és pihenők útjai is (Fontos megjegyezni, hogy a munkálatok adatait sávhosszban adták meg. A sávhossz azt jelenti, hogyha például egy 1 kilométer hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 kilométer sávhosszt hoztak szintre) – fogalmaztak.

Ehhez 300 ezer tonna aszfaltot használtak fel. Az idei munkák háromnegyede az M7-es és az M3-as pályán zajlott. Csak ezen a két sztrádán 1,4 millió négyzetméteren terítettek le új aszfaltot. Emellett országszerte 72 híd és felüljáró, valamint 9 pihenő is megújult az elmúlt négy hónapban.  Az idei szintrehozás a húsvéti hosszú hétvége után, március 20-án indult és várhatóan november végéig, december elejéig tart.

A szintrehozás, Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása 2023-ban kezdődött és 2025-ig tart. – Mindez az általunk üzemeltetésre, felújításra, fejlesztésre átvett 1237 kilométer főpálya 43 százalékát érinti. Ez 538 kilométert jelent. Ezalatt a 3 év alatt 200 híd és felüljáró is megújul és 50-60 csomópont vízelvezető rendszerét és esetleges rézsűcsúszásait is rendbe tesszük. 2023-ban a főpálya 19 százaléka kapott új aszfaltot, ahol szükséges volt nem csak a kopó réteget, de az alatta lévő kötőréteget és a mélyebb szerkezeti részeket is cseréltük, javítottuk. 2024 végére a főpálya újabb 20 százalékát tervezzük megújítani – írják.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában