Oktatás

21 órája

Az elmúlt tíz évről is megemlékezik a Nemzeti Pedagógus Kar

A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke szerint eredményeket értek el a nyugdíjas tanárok továbbfoglalkoztatása és a pótlékrendszer terén is. Most a teljesítmény-értékelésben adnak tanácsokat a pedagógusoknak.

Tóth Balázs

Egerben tartja küldöttgyűlését a Nemzeti Pedagógus Kar. A háromnapos esemény kedden kezdődött elnökségi üléssel, míg a szakmai és területi küldöttek szerdán és csütörtökön hallgatnak meg beszámolókat, illetve az oktatással foglalkozó államtitkárságok tájékoztatóit.

Az elmúlt 10 évet értékelték a Nemzeti Pedagógus Kar egri küldöttgyűlésén
Az elmúlt 10 évet értékelték a Nemzeti Pedagógus Kar egri küldöttgyűlésén
Forrás: Gál Gábor/Heves Megyei Hírlap

Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke az esemény sajtótájékoztatóján elmondta, a köztestület az állami fenntartású oktatási-nevelési intézmények pedagógusait tömöríti, az önkormányzati óvodáktól kezdve a Klebelsberg Központ és a szakképzési centrumok munkatársain át a felsőoktatásig. Az itt tanító pedagógusok számára kötelező a tagság. Kifejtette, folyamatosan fogalmaznak meg javaslatokat az oktatásirányításnak, amelyek egy része beépül a döntésekbe. Fölelevenítette, 2013-as megalakulásukkor tiltakozások voltak, hogy a pedagógusok fegyelmezése érdekében jött létre a testület, etikai vizsgálatok indításával. Erre rácáfoltak, s nem értettek mindenben egyet az oktatást érintő döntésekkel, szakmai javaslatokat fogalmaztak meg. Hozzátette, a kar elnökségét úgy választották meg, hogy figyeltek a területi eloszlásra, de arra is, hogy az oktatás-nevelés minden szegmensét képviseljék, így reagálni tudnak minden kérdésre.

Az elmúlt tíz év fontos ügyei közül fölelevenítette a nyugdíjas pedagógusok alkalmazását, amelyben hangot adtak véleményüknek, így vált lehetővé először az, hogy az év közben nyugdíjkorhatárt betöltő pedagógusok végigtaníthatták a tanévet, majd azt is elérték, hogy a nyugdíj mellett tanítók megtarthatják fizetésüket és nyugdíjukat is. Sikerült elérniük változtatásokat a pótlékrendszerben és az intézményvezetői életpályában is. Most pedig ajánlást adtak ki a teljesítmény-értékelési rendszerhez. Horváth Péter hozzátette, a szervezet Budapesten irodát tart fönn, területi szervezeteket, tagozatokat működtet a problémák jelzésére képviseletére.

Kifejtette, a tíz év alatt kialakították azt a tárgyalási formát, amellyel meg tudják osztani álláspontjukat az oktatásvezetéssel, a Belügyminisztérium és az Innovációs és Kulturális Minisztérium is partnerként kezeli őket. Figyelembe veszik véleményüket a fenntartók, de az Oktatási Hivatal is.

A több napos eseményen részt vesznek a Határon túli Magyar Pedagógus Szervezetek vezetői is. Iszák Tibor, a Nemzeti Pedagógus Kar alelnöke a nemzetközi, főleg a Kárpát-medencei magyar-magyar kapcsolatokért felel. A célkitűzéseik között szerepel a magyar nyelv és nyelvhatár Kárpát-medencei megőrzése a határokon belül és kívül is, illetve a magyar kultúra megtartása. A Nemzeti Pedagógus Kar jelenleg nem tagja, de szeretne azzá válni a Kárpát-medencei oktatási tanácsnak. Iszák Tibor szerint a kapcsolattartás mindennapos az online eszközökkel, de a legeredményesebb a személyes jelenlét, legyen zsó pedagógusokról, vagy diákokról.

A sajtótájékoztatón bemutatták a Nemzeti Pedagógus Kar tíz évéről szóló kiadványt is, amelyben bemutatkoznak a tagozatok és megyék, s a választott testületek is, számot adnak az évtized tevékenységéről, eredményeiről is.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában