Akadémiai Esték

15 órája

A digitális eszközhasználat gyerekekre gyakorolt hatása volt a téma Gyöngyösön

A MATE gyöngyösi Károly Róbert Campusán dr. Koronczai Beatrix, az ELTE tanszékvezető egyetemi docense tartott előadást. A digitális eszközhasználat kérdésével egészségügyi szervezetek is foglalkoznak.

Szabó István

Dr. Koronczai Beatrix előadása a gyöngyösi campuson

Forrás: Czímer Tamás/Heves Megyei Hírlap

A digitális eszközhasználat dilemmái a különböző életkorú gyerekeknél címmel tartott előadást kedden este dr. Koronczai Beatrix, az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) tanszékvezető egyetemi docense a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) gyöngyösi Károly Róbert Campusán az Akadémiai Esték programsorozat eseményeként. Dr. Koronczai Beatrix arról beszélt, hogy a digitális eszközhasználat már nagyon fiatal életkorban megkezdődik a gyerekek egyre növekvő százalékánál. Ezen eszközök használatának és annak társas készségekre, egészségi állapotra, nyelvfejlődésre, egyéb kognitív készségekre gyakorolt hatását számos kutatás tette tárgyává és az eredményeket pedig igyekezett megfelelő elméleti keretbe helyezni, megérteni.

Dr. Koronczai Beatrix előadása a gyöngyösi campuson
Dr. Koronczai Beatrix előadása a gyöngyösi campuson 
Forrás: Czímer Tamás/Heves Megyei Hírlap

Mint elhangzott, a kutatások másik köre azzal foglalkozik, hogy vajon a szülők és a környezet milyen módon tudja szabályozni a gyerekek eszközhasználatát, illetve minimalizálni az esetleges negatív hatásokat. A kutatási eredmények növekedésével különböző egészségügyi szervezetek ajánlásokat fogalmaztak meg arra vonatkozóan, milyen mennyiségben és minőségben ajánlják a gyermekek számára a digitális eszközök használatát. Dr. Koronczai Beatrix előadása a hallgatóság kérdései nyomán további témák bevonására is lehetőséget adott.

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában