3 órája
Ideje regisztrálni az Ügyfélkapu+-ra
Változik a digitális ügyintézés módja. Az Ügyfélkapu megszűnik, ideje regisztrálni az Ügyfélkapu+-ra.
Valószínűleg már sokan tudják vagy hallottak róla, hogy 2025. január 16-tól megváltozik az ügyfélkapus belépés. A változás mindenkit érint, aki az Ügyfélkaput használja - tájékoztatott az ivádi önkormányzat. Részletesen is megírták, miben áll a változás.
2025. január 16-tól nem lehet már belépni a régi ügyfélkapura a felhasználónév + jelszó párosítással. Helyette az Ügyfélkapu+ -ra kell regisztrálni. Regisztrálni már most is lehet, viszont a régi Ügyfélkapura ezután már csak akkor lehet belépni, ha inaktiválásra kerül az Ügyfélkapu+.
Az Ügyfélkapu+ ugyanaz, mint a sima Ügyfélkapu, a különbség csak annyi, hogy az Ügyfélkapu+ lehetővé teszi a kétfaktoros azonosítást. Ez azt jelenti, hogy már nem lesz elég a felhasználónév + jelszó, mert szükség lesz még egy biztonsági kódra a belépéshez. Ez a kód minden belépés alkalmával más lesz és meghatározott ideig lesz csak érvényes. (mint a bankoknál a belépési kód).
Mondhatnánk, hogy oké, de honnan kapunk kódot? A kódhoz szükségünk lesz egy authentikátor alkalmazásra, amit a telefonunkra vagy a számítógépünkre kell telepíteni. Az utóbbit csak akkor ajánlják, ha senki más nem fér hozzá a számítógépünkhöz.
Összefoglalva az alábbiak segítségével tudunk belépni 2025. január 16-tól az Ügyfélkapu+ -ra:
- Regisztráció az Ügyfélkapu+ -ra
- Okostelefon vagy tablet vagy számítógép
- Hitelesítő alkalmazás
Célszerű az Ügyfélkapu+ -ra 2025. január 15. előtt regisztrálni, ugyanis ezután már csak DÁP (Digitális Állampolgárság alkalmazás) regisztrációra lesz lehetőség.
Amennyiben egyik regisztráció sem történik meg, akkor nem lesz lehetőség a továbbiakban elektronikusan intézni azokat az ügyeket, amikhez ügyfélkapus belépés szükséges. Ezekből van bőven, köztük rengeteg olyan, ami megkönnyíti az életünk és ami talán a legtöbb embert érinti az EESZT-be is csak a fentiek szerint lesz lehetőség belépni.