Autósport

2022.07.08. 13:21

Ralis bajnoki gyorsmérleg egri szemmel

A régi forma visszanyeréséről és újra a legjobb BMW-s versenyzők közé vágyásról, továbbá a fehér színű, nagyon csúszós aszfaltról is beszéltek egri pilóták a hazai ralibajnokság felénél.

Surányi Géza

Szilágyi Patrik a Mecsek-ralin már megújult önbizalommal versenyzett

Forrás: Gulf Racing Hungary

Szilágyi Patrik legutóbb az elmúlt évi Ózd–Eger-ralin hívta fel magára a figyelmet, de sajnos nem azzal, amivel szerette volna. Az egri versenyző ugyanis már a rajt után néhány kilométerrel hatalmas balesetet szenvedett BMW-jével, amely mintegy 160 kilométer/órás sebességgel lerepült az útról, és csak három átfordulás után állt meg. Az esetet sérülés nélkül megúszó Szilágyi tavaly arról beszélt lapunknak, hogy újjáépítik az alaposan összetört autót, és ötven százalék az esélye, hogy még abban az évben rajthoz állnak. Ez végül az idén valósult meg.

Nagyon sokat küzdöttünk, hogy legyen autónk. 

– Először Sárközi Tamás segítségével szétszedtük a roncsot, felmértük a károkat és utána kezdtük az újjáépítést. Ehhez vásároltunk egy donorautót is, abból került bele például az új motor. Minden egy kicsit tovább tartott, mint terveztük – árulta el Szilágyi, aki a 2022. évi Országos Rally Bajnokság harmadik futamán, a Dunakanyar-ralin kapcsolódott be a pontvadászatba. Nem kezdődött jól a verseny a visszatérő Szilágyinak, illetve navigátorának, Érsek Krisztiánnak, mivel végig fékproblémákkal küzdöttek. 

– Nagy sebességről tulajdonképpen csak lassítani tudtunk, komoly fékezést végrehajtani nem. Ez nagyon nem segítette, hogy gyorsan visszakerüljek a saját ritmusomba – magyarázta Szilágyi Patrik, hozzátéve azt, hogy a fokozatosság elvét követve a rali elején tudatosan lassabban versenyeztek. Sajnos kuplungproblémák miatt nem látták meg a célt.

A bajnokság következő versenyére, a Mecsek-ralira csaknem teljes mértékben sikerült orvosolni a fékproblémákat, így a megyeszékhelyi páros megújult önbizalommal versenyzett. 

– Még nem a régi időket idéző tempóban, de már gyorsabban tudtunk menni. Az első nap szűk, erdei gyorsaságik szerepeltek a programban, azokkal óvatosan bántunk, mert mindenképp ott akartunk lenni a második napi, szélesebb szakaszokon, amelyek kedveztek a BMW-knek. Itt akadt pár kanyarkombináció, melyet sikerült szépen lefűzni, és az már parádés volt – fogalmazott az egri versenyző, aki végül az ORC harmadik helyén végzett. 

A pilóta feltett célja, hogy visszanyerje régi formáját, és újra a legjobb BMW-s versenyzők között tartsák számon.

Az ugyancsak Egerben élő Strider Zoltán és navigátora, Apkó András eddig három Rally2-es versenyen jutott túl. A páros idén a bajnokság aszfaltos futamain áll rajthoz. Ezek közül hazai környezetben, az Eger-ralin szerepeltek a legjobban, ahol végig az élmezőnyben tudtak autózni, és gyorsasági szakaszt is nyertek. Ha lassító érintés miatt nem kapnak büntetést, akár a dobogóra is felállhattak volna, hiszen mindössze 7,8 másodperccel kaptak ki a harmadik helyezett párostól. 

Strider Zoltán augusztus végén a Mór–Vértes-ralin indulna
Forrás: Lénárt Márton/Heves Megyei Hírlap

– Szerencsétlen módon értünk hozzá a lassítóhoz, pár centin múlt az egész, de legyünk őszinték, nem itt dőlt el a dolog. Ha nincs ez a tíz másodperces büntetésünk, az előttünk lévő páros nem adta volna meg magát ilyen könnyen. Zsebe Gabiék tisztában voltak, hogy mennyivel vagyunk mögöttük. Nem gondolom, hogy ellazsálták a gyorsasági szakaszokat, csak beosztották az előnyüket. Szorosabb lett volna a csata, de nem száz százalék, hogy mi szerezzük meg a harmadik helyet – vélekedett Strider Zoltán.

Az egri páros az elmúlt hétvégén a Rally2-es bajnokság harmadik futamán, Kazincbarcikán versenyzett, amely nem várt megpróbáltatás elé állította őket. 

– A fehér színű, nagyon csúszós aszfalt nem feltétlenül a barátunk – fogalmazott az versenyző, aki tudatta, hogy a széles, jól tapadó pályákat kedveli inkább. Ennek ellenére kellő önbizalommal álltak rajhoz. – Dobogós helyekben bíztunk, és ez sajnos nem jött össze. Emiatt nem vagyok boldog. De ha megnézzük az eredménylistát, látjuk, hogy a hátsókerék-hajtású autóknak feküdtek ezek a pályák. Tizennégyen versenyeztünk a kategóriában, így nem mondom, hogy a negyedik hely rossz, de abszolútban jobb lett volna előrébb végezni.

A páros a következő futamon, a Székesfehérvár–Veszprém-ralin biztosan nem áll rajthoz, mert nincs murvára való futóművük a Peugeot-hoz. Ráadásul Strider utoljára 2015-ben szerepelt murván, amelyet akkor totálkárral zárt. A kettős azonban szeretne indulni augusztus végén a Mór–Vértes-ralin, ennek a versenynek a megrendezése azonban bizonytalan. Ha ez kimarad, és nem kerül pótlásra, a Strider, Apró párost a bajnokság utolsó két futamán, Pécsett és Ózdon láthatja majd a közönség. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában