Rejtély

2017.10.26. 22:30

Az ügyfél szerint az OTP alkalmazásával lopták el a pénzét

125 ezer forint egész egyszerűen „eltűnt” egy nő számlájáról, az utólag észrevett SMS-értesítések szerint az OTP Bank Simple mobilfizetési alkalmazása révén – noha ezt az asszony nem is telepítette telefonjára. Panaszát a bank jogosnak találta, és az összeget jóváírták számláján.

Nem mindennapi esettel kereste meg a baon.hu szerkesztőségét a kecskeméti D. Zsuzsa (kérésére nem írjuk ki vezetéknevét). Mint elmondta, szeptember 12-én délután munkahelyén, egy áruházban dolgozott, telefonja és pénztárcája (benne a bankkártyájával) el volt zárva egy szekrénybe, senki nem férhetett hozzá. Ahogy este hazaért, akkor vette észre telefonján az SMS-értesítéseket, hogy számlájáról az OTP Simple alkalmazás (lásd keretes írásunkat) révén előbb 65 ezer forintot, majd még három alkalommal 20-20 ezer forintot vett le valaki. Merthogy nem ő volt az – jelentette ki.

- Levették gyakorlatilag az összes pénzemet, 125 ezer forintot, összesen 4 perc alatt

- fogalmazott.

– Érthetetlen számomra, mert ezt az alkalmazást sosem töltöttem le, nincs és nem is volt a telefonomon. A billentyűzár ujjlenyomatos, és még híváskor is lezár, ha felveszem, így nem lehet feltörni – hangsúlyozta portálunknak D. Zsuzsa, aki másnap be is ment a bankhoz tisztázni az esetet és a bankkártyáját letiltani. Akkor azt a tájékoztatást kapta, ha jogosnak találják panaszát, egy hét alatt visszakapja pénzét. Ez végül megtörtént, bár több mint egy hónap kellett hozzá.

A hölgy és a bank is feljelentést tett, nyomoz a rendőrség

– Mielőtt bementem volna tanúvallomást tenni, felhívtak a rendőrségről, kérdezzem meg a férjemet, nem ő nyúlt-e a számlámhoz. De ez kizárható, semmi szüksége nem lett volna erre, és nem ismeri a bankkártyám kódját sem – folytatta D. Zsuzsa, akit már kétszer is meghallgattak a rendőrök, de arról nincs információja, hogyan áll a nyomozás, amelynek részeként természetesen a telefonját is átnézték.

Hürkecz Zoltán, a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője a baon.hu kérdésére megerősítette a feljelentés tényét. Emellett csak annyit közölt, hogy elindították a büntetőeljárást, ám a nyomozás érdekeire tekintettel több információt egyelőre nem kívántak adni az ügyben.

D. Zsuzsa október 13-ai keltezéssel kapott levelet az OTP-től. Ebben a bank sajnálatát fejezi ki, hogy a kártya adataival visszaélés gyanúja merült fel, egyben tájékoztatják, hogy a tranzakciókkal kapcsolatos panaszát elfogadták, a tranzakciók összegét és a biztonsági okból végzett kártyaletiltás díját folyószámláján jóváírták. A nő megerősítette, valóban megkapta a pénzt négy részletben, ahogy eltűnt a számlájáról. A bank közölte azt is: ők is feljelentést tesznek ismeretlen tettes ellen.

OTP: az alkalmazásnak nincs semmilyen hiányossága

Az esettel kapcsolatban a baon.hu megkereste az OTP Bank médiakommunikációs osztályát és a Simple alkalmazást fejlesztő OTP Mobil Szolgáltató Kft.-t, hogy indult-e vizsgálat a hölgy panasza ügyében, ez milyen eredményre vezetett, szerintük hogyan „tűnhetett el” a pénz a számláról, esetleg tártak-e fel valamilyen technikai-informatikai hiányosságot, és ha igen, ez okozott-e már hasonló problémát.

Érintéses fizetés okostelefonnal

A Simple hazai fejlesztésű integrált alkalmazás, amely az érintéses mobilfizetést és az alkalmazáson belüli fizetést egyaránt lehetővé teszi. Letöltése ingyenes, szinte minden okostelefonra telepíthető, az alkalmazáson belül bármely bank által kibocsátott Master­Card, Maestro, Visa vagy American Express bankkártyával, OTP Cafeteria kártyával használható. A bankkártyát regisztráció után digitalizálni lehet, és ettől kezdve az okostelefont lehet használni az üzletekben a termináloknál érintéses fizetésre (a bankkártya helyett).

Az OTP Mobil Szolgáltató Kft.-től érkezett – nem túl részletes – válasz. Mint írják: a panaszos hölgy az esetleírás alapján a megfelelő lépéseket tette meg a vélt jogosulatlan kártyahasználat kapcsán: jelentette a bankkártyáját kibocsátó banknál és megtette a feljelentést is.

– A bankfióki bejelentéskor – mint minden ilyen jellegű reklamációt tevő kártyabirtokos – minden bizonnyal megkapta a megfelelő útmutatást és tájékoztatást, hogy milyen további lépések fognak történni, illetve a teljes kártalanításával kapcsolatos információkat is rendelkezésére bocsátották – áll a válaszban.

Az OTP Mobil Kft. kijelentette: az általuk fejlesztett és üzemeltetett Simple mobilalkalmazás esetében semmilyen IT-biztonsági vagy más hiányosságot nem tártak fel, az alkalmazás indulása óta minden IT- és pénzügyi biztonsági standardnak és szabványnak megfelelően működik.

Cikkünk megjelenése után kiegészítést juttatott el szerkesztőségünkhöz az OTP Bank

Mint írják: „Az említett egyedi esetben egyértelműen bankkártya visszaélésről volt szó. Ilyen esetben a Simple alkalmazás csak a lopott kártyaadatok felhasználásának a felülete. A károsult személy nem felhasználója az alkalmazásnak, bankkártyaadatait az alkalmazástól függetlenül szerezték meg az elkövetők. A kártyakibocsátó bank megtette a szükséges intézkedéseket, az ügyben a hatóságok nyomozást folytatnak az elkövetők után.”

Borítóképünk illusztráció. Forrás: burst.shopify.com

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában