2019.11.29. 12:42
Újabb területeken egyszerűsödik az ügyintézés Magyarországon
Csaknem automatikus lesz a születési és a jogosítványszerzési ügyintézés.
Budapest, 2018. június 13. Ügyintézés az új kormányablakban a Keleti pályaudvaron a megnyitó napján, 2018. június 13-án. Az állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat-fejlesztési program keretében nyolc vidéki állomáson, illetve a fõvárosban, a Nyugati és a Keleti pályaudvaron nyílt kormányablak. Budapesten - a most megnyitottal együtt - immár 30 kormányablak szolgálja az állampolgárokat. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Forrás: MTI
Fotó: Máthé Zoltán
Szinte automatikussá válik a gyermekszületéssel, a házassági névváltoztatással, az elhalálozással, valamint a jogosítványszerzéssel kapcsolatos ügyintézés 2021 februárjától
– mondta a Belügyminisztérium önkormányzatokért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán csütörtökön.
Pogácsás Tibor a robotizálható ügyintézési folyamatok közül kiemelte, hogy a gyermek születése esetén a jövőben a kórházban felvett adatok, többek között az újszülöttről készült fénykép alapján, automatikusan történik a lakcímkártya, a személyi igazolvány és az adókártya kiállítása, és automatikusan, szülői igénylés nélkül indul meg a családtámogatási ellátások folyósítása. Elhalálozáskor a halál bejelentésével megkezdődik a hagyatéki eljárás és a közüzemi szolgáltatók értesítése – ismertette az államtitkár.
Közölte, azt szeretnék elérni,
hogy azokat a fejlett technikákat és technológiákat, amelyeket az emberek a hétköznapokban használnak, az államigazgatásban is elterjesszék.
Az államtitkár kifejtette: nem várható el minden korosztálytól, hogy ezeket a technológiákat „befogadja”, de őket is segíteni szeretnék olyan pontok kialakításával, ahol önállóan vagy segítséggel képessé válnak elektronikus ügyintézésre.
Elmondta azt is, hogy
az állampolgárok adatait tartalmazó adatbázisok védelmi rendszere a bankokéhoz hasonlóan biztonságos.
Borítókép: illusztráció