2024.02.22. 08:31
ÁSZ-jelentés: kiderült, mire költötte el a pénzt a baloldal
A baloldal a kampányában több millió forintot szórt el több ezer tapsrúdra, zászlóra és széldzseki-emblémázásra. Az ÁSZ-jelentésben olvasható konkrét költések dokumentációjából egyértelműen kiderül, hogy a Mindenki Magyarországa Mozgalom nem önállóan, mint civil szervezet, hanem a hatpárti összefogás kampányára költötte el a pénzt, így az minden bizonnyal tiltott finanszírozásnak minősül.
Az ÁSZ jelentésől egyértelműen kiderül, hogy az MMM nem önállóan, mint civil szervezet, hanem a hatpárti összefogás kampányára költötte el a pénzt, így az minden bizonnyal tiltott finanszírozásnak minősül
Forrás: MTI
Fotó: Rosta Tibor
Miután az Állami Számvevőszék (ÁSZ) nyilvánosságra hozta a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) kampányköltéseit taglaló részjelentését, kiderült, mekkora összeget tapsolt el a baloldal a 2022-es választási kampányban. A Magyar Nemzet az ÁSZ-jelentésből ezúttal főként azokat a költségeket vette sorra, amelyek egyenként aprópénznek látszó kiadásnak tekinthetők egy választási kampányban, együttesen mégis tekintélyes összeget tesznek ki.
A számvevőszék kedd reggel nyilvánosságra hozott részjelentésében 261 millió forintra büntette a baloldali pártokat, és vélhetően ugyanekkora összeget le fognak vonni az állami támogatásaikból, így az ellenzéki összefogás hat pártjának már most is meglehetősen sokba került a kampánypénzekkel való trükközés.
Az MMM választási gyűlésekre, kampányrendezvényekre 226,93 millió forintot, sms-re, adatbázis-építésre, online hirdetésre 860,53 millió forintot, plakátra, szórólapra, egyéb kampányeszközre 288,98 millió forintot, kiadványokra pedig 35,82 millió forintot költött.
ÁSZ-jelentés: triviális apróságokra rengeteg pénz ment el
Az ÁSZ jelentését böngészve a Magyar Nemzet olyan tételeket is talált, mint például az 53 ezer matrica, amely összesen 491 363 forintba került. A számla alapján hatféle matrica gyártása történt az alábbi, a hatpárti összefogás által használt kampányszlogeneket tartalmazó feliratokkal: „Csak felfelé! Április 3. Csak felfelé! Legyen Magyarország mindannyiunké április 3-tól! Legyen Magyarország mindannyiunké!, Csak felfelé! Hadd írjam én is alá! Keleti hitel vagy nyugati oktatás?”
Egészen triviális apróságokat is feltüntettek a költségek között, mint amilyen a vászontáska, abból is a „hosszú fülű, natúr”, összesen ötszáz darab. Műanyag golyóstollból szintén ötszázat vásároltak. Ugyanennyi bevásárlókocsi-érme is megtalálható a kiadások között, mint ahogy ezer darab tűzköves öngyújtót, illetve ötszáz hűtőmágnest is vásároltak a kampányban Márki-Zay Péterék a hatpárti összefogás által használt kampányszlogenekkel feliratozva. A felsorolt kampányeszközök összköltsége 358 775 forint volt.
Az ÁSZ-jelentés további részében egy helyen felbukkan száz darab autómágnes a „Csak felfelé! Április 3.” kampányszlogennel, ami csaknem 800 ezer forintba került. Egy újabb elszámolási sorban összesen 90 ezer matricát és 500 hűtőmágnest talált a lap több mint egymillió forint értékben. A baloldal kampányában több ezer tapsrúdra, zászlókra és széldzseki-emblémázásra is elszórtak több millió forintot.
Mindebből látható, hogy a baloldal kampánya nem szűkölködött eszközökben, ami önmagában természetes lenne, csakhogy a döntően Soroséktól kapott dollármilliókat a pártok nem használhatták volna törvényesen, az ÁSZ-jelentésben olvasható konkrét költések dokumentációjából azonban egyértelműen kiderül, hogy az MMM nem önállóan, mint civil szervezet, hanem a hatpárti összefogás kampányára költötte el a pénzt, így az minden bizonnyal tiltott finanszírozásnak minősül.
A teljes cikket a Magyar Nemzeten olvashatja el.