autóvásárlás

2020.02.04. 11:33

2019-ben tovább bővült az újautó-piac Heves megyében

Az elektromos autók iránt nőtt az érdeklődés, változtak a környezetvédelmi előírások.

Tóth Balázs

Esztergom, 2015. március 5. Az új Suzuki Vitara a modell sorozatgyártásának indulása alkalmából rendezett ünnepségen a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2015. március 5-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Fotó: Koszticsák Szilárd

Az elmúlt években folyamatosan nőttek az újautó-eladások Hevesben. Míg 2014-ben kevesebb mint ezer, 950 új személyautót vettek megyénk lakói, addig tavalyelőtt már több mint kétezret, vagyis 2050-et. Tavaly 2362 vadonatúj kocsit helyeztek forgalomba szűkebb hazánkban a Carinfo adatai szerint. A kisteherautók piaca egyévnyi visszaesés után nőtt, a tavalyelőtti 336 után 476-ot vásároltak a magánszemélyek és a vállalkozások vagy az intézmények.

A személyautók között megőrizte első helyezését a ­Suzuki, amelyből majdnem negyvennel többet vásároltak a megyében, ezután a Dacia következett. Az Opel a hatodik helyről a dobogó harmadik fokára jött föl, megelőzve a Toyotát és a Renault-t. A kisteherautók forgalmában helyet cserélt az élen a Ford és a Renault, előbbi zárt az élen, míg megőrizte harmadik pozícióját a Fiat.

Tóth Máté, a Shick-R Kft. ügyvezetője a Heolnak elmondta, hogy ők rekordévet zártak 2019-ben, hiszen a régió­ban másfél ezer gépjárművet értékesítettek. A vásárlói igények is változtak. Eszerint a középkategóriában egyre több extrával választották az autókat, ez azt tükrözi, hogy nőtt a vásárlóerő. Megfigyelhető volt az is, hogy leginkább a három-négymillió forint közötti árkategóriában adták el a legtöbb járművet.

– A magánszemélyek is egyre több autót vásárolnak – mondta el Tóth Máté. – Ez köszönhető a kedvező finanszírozásnak, két és fél százalékos fix kamatra is adnak hitelt a pénzintézetek, huszonöt százalékos önerővel. A bankok persze, megnézik az ügyfelek hitelképességét, de hiteleznek, az emberek pedig mernek kölcsönt fölvenni. A nagycsaládosoknak indított kormányzati akció is sikeres volt, mi száznegyven vevőszerződést kötöttünk. A cégünknél jellemzően kihasználták a két és fél millió forintos állami támogatást, ötmillió forint körüli autókat választottak, jellemzően Dacia Lodgyt, de volt, aki Renault Trafficot vagy Scenicet.

– Az idei év érdekes lesz, egyre nagyobb ugyanis az érdeklődés az elektromos és a hibrid hajtású gépkocsik iránt. A Renault-nál éppen modellváltás van, új Zoe érkezik. Haszonjárműben is van elektromos modell. Mindig a hatótáv a nagy kérdés, a mai modellek már 400 kilométert tudnak megtenni, munkahelyre bejárni ideálisak, sokkal inkább, mint a benzines változatok. Még nem tudjuk, mennyire lesz gördülékeny az átállás az alternatív hajtású járművekre, de efelé megy a piac, a környezetvédelmi előírások szigorodása drágítja a benzines kocsikat, jobban, mint a dízeleket – fejtette ki az ügyvezető. Hozzátette, ők idén négy elektromos autót értékesítettek, míg tavaly Egerben és Gyöngyösön húsz ilyen meghajtású gépkocsit adtak el.

Megyénkben is megfigyelhető, hogy leginkább azokat a márkákat veszik a vevők, amelyeknek helyben ­megfelelő szervizháttere van, ez nagy előny számukra. Persze, vannak más szempontok is, így a motor ereje, elvárás, hogy legyen legalább száz lóerős az erőforrás. Másoknál a szín számít és a funkció. Tóth ­Máté közölte, ők ezért több tesztautót tartanak, hogy élőben is megnézhető legyen minél több szín, kipróbálható több motor.

Több ma már az elektromos töltő

Folyamatosan épül ki az infrastruktúra az elektromos autókhoz. Tóth Máté szerint az autószalonok is helyeznek ki töltőoszlopokat, Egerben ők négyet állítottak üzembe és Gyöngyösön is lehet tölteni. Egerben, Gyöngyösön és Hatvanban is bővítik a lehetőséget a városok. Egy 51 kilowattos gyorstöltő már 10 perc alatt nyolcvan százalékra tölti az akkumulátorokat.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!