Nem elsőként, de majdnem egyedül

2019.03.06. 06:00

Az okosórapiacot az Apple uralja

Akad még jó néhány szereplő, de ők még mindig csak a „futottak még” csapatban játszanak.

People stand in front of images of the Apple Watch Series 4 at an Apple store in Sydney on September 21, 2018. (Photo by Saeed KHAN / AFP)

Fotó: AFP

Míg az iPad nem tudta megismételni az iPhone példátlan sikereit, az Apple 2014 szeptemberében bemutatott viselhető kütyüje, az Apple Watch leválthatatlanul népszerűnek bizonyult.

Még akkor is így van, ha az iPhone sikere megismételhetetlen.

Mikor az iPhone 2007-ben megjelent, teljesen új, addig ismeretlen minőséget hozott a tech világba, megnyitotta az érintőképernyős okostelefonok korszakát.

Apple Watch Series 4 okosórák
Fotó: MTI/EPA/Armando Babani

Ellenben az Apple Watch nem az első volt a maga műfajában, csak éppen nagyon jókor, az Apple-től 2014-re már megszokott kiváló minőségben bukkant fel, s lett a világ legkelendőbb okosórája.

A Strategy Analytics egyik legutóbbi jelentése szerint az almás cég tavaly több mint 22 millió darab Apple Watch-ot értékesített, tovább növelve piaci részesedését.

Infographic: Apple Dominates Global Smartwatch Sales | Statista

A második helyezett Fitbit messze elmarad tőle az 5,5 millió készülékével, s a 12 százalékos piaci részesedésével.

Bár az Apple nem adja meg külön okosórájának árbevételét a jövedelmi jelentésében, az a cég úgynevezett „Egyéb termékek” szegmensének részeként az elmúlt évek egyik legfontosabb jövedelemtermelő eszköze lett számára.

Borítókép: AFP

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!