Zuhanás helyett

2019.10.30. 17:34

Nem sikerült padlóra vinni: még növelte is az eladásait a Huawei Kínában

A telekommunikációs óriás a harmadik negyedévben tovább szűkítette a teret vetélytársai számára – derül ki a Canalys szingapúri független elemző cég szerdán közzétett jelentéséből.

München, 2019. szeptember 19. Richard Yu, a Huawei kínai távközlési vállalat fogyasztói üzletágának vezetõje kezében egy Mate 30 (b) és Mate 30 Pro okostelefonnal a cég újdonságait bemutató elõadáson Münchenben 2019. szeptember 19-én. MTI/EPA

Forrás: MTI/EPA

Az idei harmadik negyedévben Kína szárazföldi területén 97,8 millió okostelefont értékesítettek, ezek közül 41,5 millió darab a Huawei terméke volt. Az okostelefonok forgalma Kínában ezzel emelkedett a második negyedévben jegyzett 97,6 millió darabról, miközben éves összevetésben a piac csökkent, bár a zsugorodás 3 százalékosra mérséklődött.

A Huawei a harmadik negyedévben ezzel

rekordszintű piaci részesedésre tett szert: 42 százalékot hasított ki magának,

s 66 százalékos növekedést produkált éves összevetésben.

A telekommunikációs óriásvállalat így már a hatodik egymást követő negyedévben ért el kétszámjegyű növekedést a kínai piacon, miközben négy legnagyobb vetélytársa – a szintén kínai Oppo, Vivo és Xiaomi, valamint az amerikai Apple – egyre csekélyebb sikert arat: közös részesedésük a második negyedévben tapasztal 54 százalékról a harmadik negyedévre 50 százalékra zsugorodott, szemben a tavalyi év azonos időszakában mért 64 százalékos eredménnyel.

Nicole Peng, a Canalys mobilitásért felelős alelnöke megjegyezte: a Huawei hatalmas különbséget alakított ki maga és a többi eladó között, még a július-szeptemberi időszak második legjobbjaként teljesítő Vivo-nál is 25 százalékponttal nagyobb piaci részesedést hasított ki magának. Hozzátette, az óriásvállalatnak ráadásul az ötödik generációs (5G) hálózat kiépítésében is jelentős előnye van, ami komoly nyomást helyez a belföldi vetélytársaira.

Az Apple továbbra is megtartotta ötödik helyét a kínai piacon,

ami a jelentés szerint az iPhone 11 szeptemberi megjelenésének köszönhető, az új termék ugyanis csaknem 40 százalékát tette ki a cég harmadik negyedéves megrendeléseinek a távol-keleti országban.

Prés alatt, továbbra is feketelistán

A Huawei jelenleg a világ második legnagyobb okostelefon-gyártója az Apple után. A vállalatot azonban komoly kihívások elé állította, hogy az Egyesült Államok májusban nemzetbiztonsági okokra hivatkozva feketelistára helyezte, és ezzel az amerikai cégeknek megtiltotta az együttműködést a Huaweijel.

A vállalat végül novemberig engedményt kapott Washingtonól, a döntés ugyanis ellehetetleníthette volna a nagymértékben amerikai beszállítóktól függő céget. A belső piacon azonban kifejezetten élénkítő hatása volt az intézkedésnek, a kínai vásárlók ugyanis hazafias megfontolásból kezdték előnyben részesíteni a Huawei termékeit.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!