Járvány

2020.10.24. 15:00

Már novemberben indul az akciózás a webboltokban

Újabb szokatlan jelenséget idézett elő a koronavírus-járvány a fogyasztás ösztönzésében.

Thurzó Katalin

Kép: Shutterstock

Forrás: Shutterstock

Már októberben meglepődhettek a vevők az áruházakban, amelyekben idén minden korábbinál hamarabb megjelent a karácsonyi termékkínálat. Az internetes boltok is versenyfutásba kezdtek a járvánnyal, és többen már ezekben a napokban megnyitják a hivatalosan november végén tartandó fekete péntek (black friday) akciós kampányt.

A pandémia első hulláma egyértelműen az internetes áruházakat emelte meg az átterelődött lakossági fogyasztással,

míg a hagyományos iparcikküzletek inkább elszenvedték a kijárásokkal korlátozott tavaszi időszakot, s miután a nyáron lélegzethez jutottak, úgy tűnik, az év végi ünnepi bevásárlások is több termékkörben a webes boltokat futtatja majd fel – írja a Magyar Nemzet.

A piaci hangulat csak fokozódik a második járványidőszakban, mivel úgy tűnik, a szokatlan fordulatokkal teli 2020-as év zárásaként a vírus tömeges terjedése az utolsó két hónapban megpecsételheti a bevásárlóközpontok, szaküzletek, hipermarketek, piacok, ajándékboltok máskor nagyvonalú ünnepi várakozásait. Máris van veszteség: elmarad a főváros legnagyobb hagyományú, Vörösmarty téri adventi vására, ahol eddig kézművesek, hazai termékek árusai szerezhettek biztos ünnep előtti bevételeket.

Nem bízzák a véletlenre az internetes szereplők: a virtuális boltlátogatás vírusmentes előnyeire építve

több webkereskedő már ezekben a napokban megnyitja az idén hivatalosan november 27-re meghirdetett fekete péntek, azaz black friday akciós kampányt,

40–70 százalékos árengedménnyel kínálva néhány terméket a népszerűbb iparcikkekből.

Ugyan még csak hangolnak a vevőcsalogató kedvezményekkel az e-boltok, de már sejthető, hogy egész novemberben kemény árháború lesz főként a háztartási gépek, lakberendezési tárgyak, illatszerek, játékok, műszaki eszközök, divatáruk területén. Az akciózás ezúttal sem marad a virtuális térben, a leértékeléstől lelkesült vásárlótömegre ugyanis az áruházláncok is készülnek.

Az iparág várakozásai szerint ugyanakkor idén is a felkereshető árusítóhelyeken bonyolódik az ünnepi forgalom java, mivel a víruskockázat ellenére sokan ragaszkodnak az üzletben történő ajándékválogatáshoz vagy a készülékek előzetes kipróbálásához, az élelmiszerek személyes beszerzéséhez.

Erre utal egy friss piackutatás: míg tavaly minden harmadik ember vásárolt fekete pénteken, idén a lakosság fele tervez élni a kedvezményekkel. A várható rohamból jut majd a klasszikus boltoknak is: a lakosság a tavalyinál nagyobb arányban tervezi a fizikai egységeket is felkeresni a black friday miatt – mutat rá a LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!