2021.01.28. 09:28
Többé nem ajánl politikai szervezeteket a Facebook
Mark Zuckerberg, a közösségi oldal alapítója és vezetője úgy döntött, felhasználói nem kapnak többé politikai szervezetekre vonatkozó ajánlásokat.
Forrás: Shutterstock
„Az Egyesült Államokban a választások közeledtével leállítottuk a politikai szervezetek ajánlását, és most az a szándékunk, hogy ezt az egész világra kiterjesztjük” – közölte Zuckerberg a vállalat negyedéves eredményeinek ismertetésekor.
A vállalat 2020-ban 86 milliárd dolláros forgalmat termelt, és
29 milliárd dollár profitra tett szert, ami 58 százalékos emelkedés az előző évhez képest.
Szeptemberben bejelentettük, hogy egy év alatt több mint egymillió csoportot távolítottunk el, de számos olyan csoport létezik, amelyekbe nem szeretnénk bátorítani a belépést, noha nem sértik a működési szabályzatunkat – szögezte le a vállalat vezérigazgatója.
Zuckerberg az elmúlt években egyre növekvő nyomásra elszánta magát, hogy a közösségi oldal fellépjen az álhírek ellen és szabályozni kezdje az oldalon megjelenő tartalmakat.
Arra is kitért, hogy a Facebook munkatársai azon dolgoznak, hogy a felhasználók falán kevesebb politikai tartalom jelenjen meg. „Természetesen, akik óhajtanak, azok a jövőben is folytathatnak politikai vitákat és csatlakozhatnak politikai csoportokhoz.”
A vártnál nagyobb lett a Facebook nyeresége
A december végével záródott három hónapban az adózott eredmény 53 százalékkal 11,22 milliárd dollárra, részvényenként 3,88 dollárra ugrott az egy évvel korábbi 2,56 dolláros részvényarányos nyereségről.
A bevétel 33 százalékkal, 28,07 milliárd dollárra emelkedett.
Elemzők kisebb, 3,19 dollár részvényarányos profitra és szerényebb, 26,36 milliárd dollár bevételre számítottak. A vártnál kedvezőbb adatok ellenére a Facebook szerint „komoly bizonytalanság” jellemzi majd az idei évet.
A Facebook reklámbevétele a tavalyi utolsó negyedévben 31 százalékkal 27,19 milliárd dollárra nőtt.
A közösségi hálózatba havonta legalább egyszer belépők száma december végén 2,8 milliárd volt, az egy évvel korábbinál 12 százalékkal több.
A negyedévben a közösségi oldalt naponta használók száma 11 százalékkal 1,84 milliárdra emelkedett.
Borítóképünk illusztráció