karakteres

2017.08.05. 12:00

Dögös, de drága crossover – Toyota C-HR

Kicsit hangos, de kényelmesek a fotelek, oldalt és hátul kicsik az ablakok, viszont a futómű és a kormányzás tökéletes.

A korábbi nyugdíjas formatervekkel ellentétben, igen dögös, kimondottan karakteres megjelenésű autóval léptett a vásárlók elé a japán márka. „Mintha eddig szándékosan kerülték volna a kockázatot, most meg hirtelen a formatervvel robbantanak nagyot, amivel a cél nem is lehet más, mint nyitni a fiatal korcsoport felé” – írja az automotor.hu.

A Toyota C-HR bár a Nissan Juke és az Opel Mokka X-el konkurálna, 4,63 méteres hosszával az egyel nagyobb kategóriában is elférne, ahol már a Nissan Qashqai az ellenlábas.

A C-HR erényeit és gyengéit összevetve kiderül, hogy kevés a fejtér, valamint túlságosan magasra tervezték a hátsó kilincset, mint a tesztelő megállapítja „kisgyerekek ki sem tudják nyitni”. Emellett kicsik az ablakok, és ez tolatásnál nehezíti meg a sofőr életét. Erényeit tekintve kiderül, hogy kényelmesek az ülések, és jól kialakított a középkonzol, amelyhez jó hangrendszer társul. Elég nagy a 377 literes csomagtartó, a pakolást az is segíti, hogy egyenesek az oldalfalak. „Kár, hogy annak ellenére magasra kell emelni a holmit, hogy a perem egészen minimális” – jegyzi meg az automotor.hu cikkírója.

A Toyota C-HR motorválasztékára „a bőség zavara semmiképp sem jellemző”. Létezik egy hibrid meg egy 1.2-es benzines turbómotor. Négy-kerékmeghajtás csupán az utóbbihoz rendelhető. A autó városi használatra ajánlott, ugyanis előzéshez lomhának tartja a tesztelő, ráadásul a motor is hangos magas fordulatszámon, és a menetzajok is behallatszanak. „A kormányzás és a futómű terén már nehéz fogást találni a C-HR-en, a volán közvetlen áttételezésű, a komfort pedig úgy is jó, hogy szó sincs dülöngélő karosszériáról” – emeli ki az automotor.hu

Sok extrát ad az alapárhoz, például a „Safety Sense csomagot, melybe ütközésmegelőző (gyalogosvédelemmel), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, táblafelismerő, adaptív tempomat és automata reflektorkezelés tartozik. Így már jobban emészthető az 5 995 000 Ft-os ár, de ettől függetlenül, a tesztelt 4×4-es, CVT-váltós modellre (8 945 000 Ft) már nem lehet azt mondani, hogy racionális vétel lenne” – összegez a weboldal.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!