2018.03.06. 11:20
Megkérdeztük: miért volt olyan sok csőtörés a Rákóczi út alatt
Számos probléma keletkezett az Andornaktályán áthaladó közúton az utóbbi időkben. A megoldást szorgalmazó önkormányzat februárban a Magyar Közút Nyrt.-hez és a NIF Zrt.-hez fordult.
Több olvasónk is panaszkodott Andornaktálya fő utcája, a II. Rákóczi Ferenc út állapota miatt. A helyzetet az utóbbi hónapokban komolyan súlyosította, hogy egymást érték a csőtörések. Lapunk legutóbb a 35. számú háznál történt esetet írta meg, ám nem sokkal később tört el a cső a polgármesteri hivatal közelében lévő pincesor előtt is. Legutóbb pedig a Rákóczi út 31. szám előtt volt kénytelen utat bontani a Heves Megyei Vízmű Zrt. A helybeli Cseh Ferenc szerint lefektetésük idején egy új, gumigyűrűs technológiával rögzítették össze a csövek találkozási pontját, ez is közrejátszhat a gyakori meghibásodásban. Na és természetesen a nagy forgalom...
Utoljára február 22-én hibásodott meg a vízvezeték
Kérdéseinkkel, közöttük a legutóbb bekövetkezett meghibásodásra vonatkozó észrevételekkel megkerestük a vízszolgáltató céget. Válaszában Bárdos Zsolt üzemvezető főmérnök tájékoztatásul elmondta, hogy a Rákóczi út 31. számú ingatlan előtt történt ivóvízhálózati meghibásodásról február 22-én a délutáni órákban kaptak hibabejelentést.
– A helyszínt megvizsgálva munkatársaink a hibahely feltárását, a csőtörés javítását a hiba jellegére és a közlekedés körülményeire is figyelemmel másnap, február 23-án végezték el. A meghibásodás javítása alatt hozzávetőlegesen huszonöt ingatlanban szünetelt az ivóvízellátás, ideiglenes vízellátást biztosítottunk – mondta az üzemvezető főmérnök.
Lévén, hogy az utóbbi időkben több meghibásodás is történt az andornaktályai főútvonalán húzódó DN 200 KMPVC műanyag gerincvezetékükön, ennél a pontszerű hálózati meghibásodásnál vezetékszakaszt cseréltek. Ezzel az esetleg ismétlődő meghibásodás valószínűségét szándékoztak csökkenteni a főmérnök szerint.
A forgalom összefügghet a gyakori csőtörésekkel
– A sűrű meghibásodások valószínűleg összefüggésbe hozhatók az érintett útszakasz megnövekedett közúti forgalmával. Társaságunk a meghibásodások esetén, mint minden más településen, igyekszik a lehető legrövidebb időn belül a hibát elhárítani, az útburkolatot helyreállítani – tette hozzá Bárdos Zsolt.
Vámosi László polgármester az út rendkívül megromlott állapotával kapcsolatban elmondta, hogy egy hónapja az önkormányzat levélben kereste meg a Magyar Közút Nyrt.-t és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-t, kérve az útburkolati meghibásodások javítását. Utóbbi céget azért, mert az M25-ös építése miatt a Rákóczi egy szakasza meglehetősen nagy terhelést kapott a szállítójárműveik miatt. A faluvezető megemlítette, hogy az Olajosok útja is nagy terhelésnek van kitéve, de ott még mindig szerencsésebb szállítani az építőanyagot, mint azt is a Rákóczi úton.
Az észrevételeket vizsgálják, döntenek, s tájékoztatnak
Lapunk megkereste az ügyben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. Kommunikációs Igazgatóságát. Feltett kérdéseinkre (keretes rész) a NIF sajtóosztálya válaszában közölte, hogy a cég február 5-én kapta meg a vonatkozó bejelentést a Magyar Közút Nyrt.-től. „Jelenleg a levélben jelzett problémák kivizsgálása folyik a kivitelező bevonásával, ezt követően első körben az önkormányzatnak küldjük meg a válaszunkat. Ezek után természetesen a Heves Megyei Hírlapot is tájékoztatjuk a fejleményekről.” – írták.
Kérdéseinket elküldtük a NIF-hez
A NIF Zrt.-hez küldött levelünkben jeleztük, hogy a Rákóczi út állapota teljesen leromlott, s újabban az M25-ös építése okán a kivitelező hatalmas szállítójárművei is használnak ebből bizonyos szakaszt. Azt tudakoltuk, hogy az út rehabilitációja miként történik majd, s mikor várható. Megkérdeztük, hogy mi lesz a sorsa az úgynevezett Olajosok útjának. Érdeklődtünk a polgármester által írt levél sorsa felől is. Azt is felvetettük: bonyolítja-e a helyzetet, hogy a közvetlen az M25-ös út építéséhez kötődő rongálódás mellett van egy járulékos következmény is. A kivitelező által bonyolított teherforgalom mellé csapódik a 11 tonnát meghaladó terhelésű kamionok fölbátorodott vezetői miatt ide terelődő forgalom. Szét lehet-e, kell-e választani, a szerint a kárt és javítást, hogy ki és milyen mértékben okozta?