2022.11.23. 20:00
Elszabadultak az indulatok: továbbra is tiltakoznak az Egert elkerülő út belső nyomvonala ellen a közelben élők
Bekiabálás, káromkodás volt a jussa annak, aki kiállt a belső nyomvonal mellett.
Lakossági fórumot tartott Oroján Sándor és Keresztes Zoltán
Lakossági fórumot tartott Oroján Sándor (Fidesz -KDNP) és Keresztes Zoltán (Momentum) önkormányzati képviselők, az elkerülő nyomvonalának társadalmi egyeztetéséért felelős biztosok szerda este a Bartakovics Béla Közösségi Házban.
– A következő 10 nap meghatározó lesz, hiszen ennyi időnk van véleményezni az új nyomvonalat - mondta Keresztes Zoltán. Oroján Sándor kiemelte, ez az első olyan állami beruházás, amely közösségi tervezéssel készül.
– Az egri lakosság fele-fele arányban támogatta a belső és a külső nyomvonalat azok közül, akik nem érintettek lakhelyük, vagy más ingatlan miatt a projektben. Az érintettek viszont egyöntetűen a külsőt támogatták. A mi feladatunk most kikérni a lakosság véleményét arról, hogy továbbra is elfogadhatatlannak tartják-e a belső nyomvonalat – mondta Oroján Sándor, majd ismertették a megjelentekkel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő által közzétett új változatokat.
– Az Íj utcánál egy hat méter mély árokban menne az út és az út fölött egy völgyhídon menne át. Az új felnémeti nyomvonalról semmit nem tudok mondani, ugyanis a tervezők olyan problémákba ütköztek ami miatt teljesen újra kellett tervezni a külső és a belső nyomvonalat is. Új információ, hogy külön projektként valósul majd meg a keleti elkerülő, a felnémeti elkerülő és a nyugati átkötés - ismertette Keresztes Zoltán.
A Cifrakapu út mellett a belső nyomvonalat a NIF is kezdi már elvetni, a kérdés az, hogy külső nyomvonalat vagy hibrid megoldást támogatnak – tette fel a kérdést Oroján Sándor.
A helyiek elmondták, hogy nem támogatják a belső nyomvonalat továbbra sem. A hibrid megoldást sem tartják jó ötletnek. Egy Almagyar dombon élő nő kiemelte, mikor megvették a telkeket azért fizettek érte, hogy nyugalomban, kertvárosban élhessenek.
Az Újsor és a Homok utca környékén élők szerint nem kellene a keskeny útra vezetni az elkerülő forgalmát, illetve nem nevezhető az út elkerülőnek, ha ennyire közel megy a városhoz.
Nem egy lakóházat veszélyeztet a belső nyomvonal, illetve az sem jó ötlet, hogy pincéken keresztül menjen az út, hiszen tudjuk, hogy Eger alatt pincerendszer húzódik, a beszakadások garantáltak. A Donát utca bevonása a forgalomban szintén ostobaság szerintük, hiszen azon az úton most sem lehet közlekedni, nem tudom hány házat kellene lebontani, hogy lehessen – forgalmazott.
– Felháborító, hogy a Homok utcához nemhogy távolabb, hanem közelebb került a belső nyomvonalterv – mondta egy másik nő.
– Oroján úr azt mondta, hogy 75 százalék támogatta a külső nyomvonalat, akkor miért vagyunk még itt - kérdezte.
Egy másik férfi viszont kifejtette, hogy nem ennyire egyszerű a döntés, hiszen a belvárosban élők nem érintettek, de ha a belső nyomvonal több autót visz ki a városból, akkor nyilván azt támogatnák. A tömeg bekiabálásokkal, káromkodással szakította félbe.
Oroján Sándor kérte, hogy tegye fel a kezét az, aki a külső nyomvonalra szavaz, és az is, aki a belsőre. Utóbbira senki sem szavazott.
Egy másik férfi azt mondta, hogy szerinte egyszerűen nem lehet minden forgalmat kivezetni a külső elkerülővel, lesz, aki nem hagyja ott a 25-ös főutat.
Oroján Sándor elmondta, hogy az első lépés, hogy legyen egy jó nyomvonal, a következő kérdés, hogy legyen pénz engedélyeztetése és terveztetésre. Nem szabad elhúzni a folyamatot a jelenlegi gazdasági helyzetben egy népszavazással.
– Az a tervünk, hogy a csütörtöki közgyűlésre benyújtunk egy előterjesztést, hogy a közgyűlés a külső nyomvonalat támogatja. Amennyiben pedig mégis a belsőt akarják megvalósítani, akkor nem támogatjuk a rendezési terv módosítását és népszavazást tartunk arról, hogy kell-e a belső nyomvonal - jelentette be.