2023.06.09. 14:00
Lőrinciben elkezdődtek az útfelújítások, a Gyár utcában tartós forgalomkorlátozás lehet
Lőrinciben csütörtökön elkezdődött a Május 1. utca felújítása – tájékoztatott Pálinkás Péter alpolgármester. Közölte azt is, hogy a selypi Gyár utca felújítása várhatóan a jövő héten kezdődik.
A járófelület szélesítése mellett az alapot is meg kell erősíteni
Forrás: Tari Ottó/Heves Megyei Hírlap
Pálinkás Péter elmondta: a Május 1. utcai munkálatok során az ingatlanokról való ki és behajtást a kivitelező biztosítja, de a munkagépek mozgása miatt esetenként korlátozásra lehet számítani a jelzett területen és a bekötő utcáknál.
A Gyár utca felújítása során jelentősebb beavatkozásra lesz szükség, ugyanis a járófelület szélesítése mellett az alapot is meg kell erősíteni. Pálinkás Péter közlése szerint itt várhatóan a jövő héten vonulnak fel a munkások. A speciális tevékenység következtében itt hosszabb idejű, akár heteken át tartó lezárásra kell számítani, s a ki- és behajtást csak részlegesen, naponta rövid ideig biztosítják. A részletekről időben tájékoztatják a lakosságot.
Mint korábban hírül adtuk, rendkívüli ülésen döntött arról a kisváros vezetése, hogy a becsültnél jóval magasabb árak ellenére is felújíttatja a Gyár utcát és a Május 1. utcát. Február közepén, a költségvetés elfogadása során 60 millió forintot tettek félre az utak rendbe tételére. Az említett szakaszok mellett a megoldandó feladatok között szerepelt a Temesvári és a Kastélykert utca felújítása is; úgy kalkuláltak, hogy mindezekre elegendő lesz a jelzett összeg.
Kialakítottak egy fontossági sorrendet, majd árajánlatokat kértek be, amelyek végösszege azonban meglepte a grémiumot. Csak a Gyár utca és a Május 1. utca felújítása ugyanis összesen 106 millióba kerülne, ami az eredetileg a feladatra szánt összegnél 46 millióval több.
A képviselő-testület ennek ellenére úgy foglalt állást, hogy nem csökkentenek a műszaki elvárásokon, azaz az eredetileg eltervezett színvonalon végeztetik el a felújíttatásokat. A különbözetet kigazdálkodják, részben átcsoportosításokkal, részben pedig egyéb takarékossági intézkedésekkel.
Ahogy arról korábban többször beszámoltunk, a Gyár utca a kisváros közlekedésének az egyik neuralgikus pontja. Olyannyira, hogy az ott élők évek óta keresik a megoldást, hogy a forgalom ne zavarja mindennapjaikat. Volt, hogy a 23 ingatlan lakói utcafórumot is tartottak, ahol számos ötlet vetődött fel a probléma kezelésére.
A gondok legfőbb forrása, hogy a Lőrinci északi városrészében lévő Gyár utca a szomszédos Zagyvaszántó egyik utcájába torkollik –, s utóbbi településen egy építőanyagokkal kereskedő cég is található. A vállalkozás megközelíthető a 21-es főút felől is, de onnan csak lakott területen – vagy valamelyik zagyvaszántói utcában, vagy a Gyár utcán át – lehet távozni. A Lőrinci vagy éppen Hatvan irányába tartók – köztük a nagy súlyú teherjárművek vezetői is – az utóbbi, legkézenfekvőbb megoldást választják, megkeserítve a lakók mindennapjait.
Egyebek közt felvetődött az utca egyirányúsítása is, ami azonban nem szüntetné meg teljesen az áthaladást. A súlykorlátozásra – ami jelenleg is érvényben van –, illetve a behajtási engedélyhez kötött úthasználatra is érkeztek ellenérvek, főként, ami ezek számonkérhetőségét illeti, mígnem az utcafórumon szavazásra bocsátották a szóba jöhető lehetőségeket. A jelenlévők túlnyomó többsége szerint az utca zagyvaszántói végének a fizikai akadállyal való lezárása, valamint az utolsó épületnél egy forduló kialakítása, azaz zsákutca létrehozása lenne a legcélszerűbb, mert így tényleg csak az ott élők hajtanának be a területre. Erről azonban a testület végül érdemben nem tárgyalt.
Idén végre megszületett a döntés, aminek az az „ára”, hogy a Gyár utca költséges felújítása nyomán túl sok másik közterület helyi forrásból való rendbe tételére alig marad pénz. Ha mégis sikerülne spórolni, a sorban a Kastélykert utca és a Temesvári utca – a selypi iskola utcája – következik.