2 órája
Ügyfélszolgálat: telefonon az sokszor türelemjáték
A minap 55 percig hallgattam, hogy hívásom fontos, és tartsam a vonalat. Aki hívta már valamelyik telefonos ügyfélszolgálat számát, tudja, hogy birkatürelem kell hozzá.
Egy jó filmhez elkél az előkészület – popcorn, üdítő, jégkrém –, arra azonban lelkileg érdemes felkészülni, ha a telefonos ügyfélszolgálat számát kell tárcsáznunk. Ha nem működik az internet, gyakorta hívom a szolgáltatót, és addig hallgatom a géphangot – kérem, nyomja meg az egyes gombot, a kettős keresztet, a csillagot –, míg fel nem veszik. Igaz, többnyire azt jelentik be: amint tudják, megjavítják a hibát, de az nem mostanában lesz…Hívása
Legutóbb egy ünnepi fényárban úszó bevásárlóközpontban lófráltam, miközben hívtam egy pénzintézet telefonos ügyfélszolgálat számát. „Most minden ügyintézőnk foglalt. Hívása fontos számunkra, ezért tartsa a vonalat” – ezt hallgattam némi zenekísérettel. A számot azért kellett tárcsáznom, hogy feloldjam a zsebemben megbúvó bankkártya blokkolását, amit biztonsági okokból javasoltak, amikor elnyelte az ATM.
Az első negyedórában még nyugodt voltam, a másodikban viszont már cifrákat mondtam. Amikor 45 perc után is azt ismételgették, hogy „hívása fontos számunkra”, kezdtem elhinni. Hűségesen tartottam a vonalat, míg végre beleszólt egy hölgy. Maga az ügyintézés beletelt vagy két percbe.
A telefonos ügyfélszolgálat azt ismételgette, hívása fontos
Legyünk pozitívak: végül is spóroltam, hiszen úgy mérhettem fel az üzletek kínálatát, hogy esélyem se volt pénzszórásra, mivel a kártyám használhatatlan volt. Ráadásul nagyon fontosnak érezhettem magam, egy egész órán át.