2020.09.02. 15:20
Széchenyi István ükunokája is indul az Eger ralin
A tavalyi tizenkilenc, topkategóriás autó után idén huszonkét R5-ös gépet láthat az 15. Eger rali közönsége a 185 párost számláló mezőnyben.
Turán Frigyes azok egyikének számít, aki megnyerheti az idei Eger ralit Fotó: Lénárt Márton
Fotó: Lenart Marton
A 2018-as abszolút magyar bajnok, Hadik András nyugdíjba küldte csapata sokat megélt Fordjait és az idei szezonra három, ugyanilyen típusú, de továbbfejlesztett „nullkilométeres” autót vásárolt. A legfiatalabb, 42-es karosszériaszámú Evo2-es Fordnak az Eger rali csupán az ötödik versenye lesz, ezzel Hadik áll rajthoz. Csapatának másik két autóját Bodolai László és Balogh János vezeti.
Ugyancsak Evo2-es autóra váltott az elmúlt évi bajnok, Ifj. Vincze Ferenc is, aki hű maradt a Skodához. Igaz, az autót nem korábbi csapata, a Korda Racing, hanem Fischer Dani csapata bocsátja rendelkezésére. Vincze tavalyi bajnokautóját a korábbi ladás közönség kedvenc, Vizelli Károly kezei között láthatják a nézők. Korda Erik csapata állítja csatasorba azt a Volkswagen Polo R5-ös autót is, amelyhez hasonló még sosem indult az Eger ralin.
Az újdonságot Turán Frigyes vezeti, aki jelentős fölénnyel megnyerte az idei bajnokság nyitányát Salgótarjánban. Nagy az esélye, hogy az idei Eger rali győztese a Hadik, Vincze, Turán trióból kerül ki. Meglepetést okozhat Velenczei Ádám, aki a tavaly citroenes próbálkozás után idén Skodát kormányoz. A félgyári R5-ös Citroennel idén Lukács Kornél versenyez Egerben. A „Csucsu” becenevű versenyző navigátora a többszörös magyar bajnok, Tóth Imre lesz. Különös figyelmet érdemel a Skodával induló Albert von Thurn und Taxis herceg. A nemesi származású versenyző ükapja ugyanis nem más, mint az egri főutca névadója, Széchenyi István. Albert herceget azonban inkább a második felében kell keresgélni, mert inkább hobbijának, mint hivatásának tekinti az autóversenyzést. A mezőny másik neves külföldi indulója, a mindössze 19 éves Petr Semerád (Skoda). A többszörös abszolút magyar bajnok, Herczig Norbert idén továbbra is az Európa-bajnokságon vesz részt, a családot az első ralis szezonját kezdő fia, Patrik képviseli.
Versenyzői várakozások
IFJ. VINCZE FERENC: – A cél az, hogy nyerjünk, de nagyon erős a bajnokság, így már egy dobogós hely is szép eredménynek számítana. Kezdjük belakni az új, Evo2-as Skodát. Ez az autó új beállításokat és új vezetési stílust igényel. Csak apróbb finomítások vannak hátra, illetve nekem kell megszokni. A gyors pályák nem fekszik a Skodának, mert alacsonyabb a végsebessége, mint a Fordoknak. Nem tartom jó ötletnek, hogy éppen a szarvasbőgés idején versenyzünk sötétben, szerintem nagy a vadveszély. De szeretek sötétben versenyezni, szerencsére jól is látok. Felkészültünk, várjuk a versenyt.
VELENCZEI ÁDÁM: – Gyors, lobogós pályákról beszélünk. Mindenki maximálisan ismeri őket, így már az első pillanattól maximálisan nyomni kell majd a gázt, ha oda akarunk érni az első háromba. Ez a célunk. A verseny előtt 50-60 kilométert tesztelünk majd. A korán keléssel és a későn fekvéssel nincs gondom és a lámpasorunk is nagyon jó az autóhoz, így nem tartok az esti gyorsasági szakaszoktól. Az új autó nagyon tetszik.
HADIK ANDRÁS: – Mindenféleképpen megpróbálunk nyerni. A Salgó ralin én hibáztam, a miskolci verseny félbeszakadt, így most tényleg jó lenne egy komoly eredményt elérni. Az új autóhoz megtaláltuk a megfelelő beállításokat, így már lehet vele gyorsan közlekedni. Szeretek sötétben versenyezni, mert fiatal koromban sokat autóztam éjszaka a hóban és megszoktam a körülményeket. A mai fényszórók nagyon jó fényt adnak és szerintem jó az éjszakai gyorsasági szakaszok hangulata.
Érdekességek a nevezési listáról
33. Turán Frigyes, Bagaméri László (Volkswagen Polo R5)
1. Vincze Ferenc, Bacigál Igor (Skoda Fabia Evo2 R5)
5. Velenczei Ádám, Szőke Tamás (Skoda Fabia R5)
9. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5 MK II)
4. Petr Semerád, Jiri Hovorka (Skoda Fabia R5)
7. Albert Von Thurn und Taxis, Bernhard Ettel (Skoda Fabia R5)
24. Csucsu, Tóth Imre (Citroën C3 R5)