2021.05.17. 18:38
Az Ózd–Eger ralin a gumiválasztás döntött az elsőségről
Háromnapi versenyzés és 154,6 kilométernyi gyorsasági szakasz után mindössze két másodperc döntött a győzelem soráról a Q8 Oils Ózd–Eger ralin.
Jan Kopecky. Győztes szavak
Forrás: Heves Megyei Hírlap
Fotó: Lénárt Márton
A folyamatban lévő útfelújítási munkálatok és a Tour de Hongrie látogatása miatt idén ózdi központtal zajlott megyénk legnagyobb autósport rendezvénye. A párosok pénteken és szombaton Borsod megyében, vasárnap Egerben és környékén versenyeztek, a célceremóniának a megyeszékhely adott otthont. A ralit a Turán Frigyes, Bagaméri László kettős kezdte a legjobban, a páros az első nyolc gyorsasági szakaszból ötöt megnyert, de így is csupán 3,6 másodperces előnnyel vezetett a Hadik András, Kertész Krisztián duó előtt. Szarvaskő és Egerbocs között Turánék becsúsztak egy árokba, az autó felakadt, így kiestek. Elképzelhető, hogy célba érésük esetén sem tarthatták volna meg a bajnoki pontjaikat, ugyanis a rali Felügyelő Testülete szabálytalanságot vélt felfedezni a páros által használt gumiabroncsoknál. Mivel a duó kiesett, a testület további intézkedést nem tartott szükségesnek.
A háromnapos versenyen a hol esős, hol száraz körülmények miatt nagy fejtörést okozott a gumiválasztás, ami végül a győzelem sorsáról döntött. Az utolsó körre – azaz a három záró gyorsasági szakaszra – Hadik Andrásék a száraz időre való gumira szavaztak, amely az első helyükbe került.
– Alapvetően elégedettek vagyunk, de csalódottak is, mert a gumiválasztáson múlt az eredmény. Az utolsó gyorsasági szakaszra már egyáltalán nem volt jó a gumink, mert még a nap is kisütött. Ettől függetlenül boldogok vagyunk, mert pariban tudtunk lenni a világbajnokságon versenyző pilótákkal – mondta a heol.hu-nak a verseny befutójánál Hadik András.
Az addig második helyen álló Jan Kopecky, Jan Hlousek kettős az utolsó, Sirok–Egerbakra szakaszon 5,8 másodpercet adott Hadikéknak, így a cseh duó nyerte az Ózd–Eger ralit.
Az ötvennyolc világbajnoki rajttal büszkélkedő, 39 éves Kopecky rutinja jól jött a gumiválasztásnál.
– Nem kezdtem jól, mert a Pirelli gumik még újak nekem. Megpróbáltam az optimális beállításokat megtalálni az autóhoz, amely az első nap végére sikerült is. Turán nagyon gyors volt, de kiesett. Hadikkal azonos gumikon hasonló volt a tempónk, így azt mondtam magamnak, valamit másképp kell csinálnom, mint ő. Ezért választottam az utolsó körre sima felületű gumikat. Ez bejött, mert a gyorsasági szinte száraz volt – árulta el a siker titkát a győztes.
Nem volt jó versenye azonban az Országos Ralibajnokság (ORB) másik sztárindulójának, Mads Östbergnek. A vb-futamgyőztest végig technikai gondok sújtották.
– Sajnos tönkrement a motorunk. Csak arról szól a versenyünk, hogy eljussunk a célig. Nagyon csalódást keltő egy teljes versenyt végigküszködni ilyen problémával. Mindig azért versenyzek, hogy nyerjek, és elkeserít, ha ehhez nincsenek meg a feltételek – árulta el érzéseit a norvég versenyző.
Östberg és navigátora, Torstein Erikssen a probléma ellenére joggal bízott dobogós helyezésben, de a hajrában megelőzte őket a Csomós Miklós, Nagy Attila páros, amely kettős így megszerezte a rali harmadik helyét. Nem volt jó hétvégéje Östbergék márkatársának, Német Lászlónak, és navigátorának, a gyöngyösi Tóth Imrének, akiknek technikai gondok miatt már négy gyorsasági szakasz után befejeződött a verseny.
Az ORB június első hétvégéjén, a Salgó ralival folytatódik.
Ózd-Eger rali díjátadó
A Q8 Oils Ózd–Eger rali végeredménye
1. Jan Kopecky, Jan Hlousek (Skoda Fabia Rally 2 Evo) 1:14:53,6 óra
2. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5 Mk II) +2,0 mp hátrány
3. Csomós Miklós, Nagy Attila (Skoda Fabia R5) +44,2 mp
4. Mads Östberg, Torstein Eriksen (Citroën C3 Rally2) +48,8 mp