Autósport

2022.05.01. 19:05

Az Eger-ralin sokba került Striderék bakija

Végig kiélezett küzdelmet hozott az Eger-rali és első hely soráról csak minimális különbség döntött.

Surányi Géza

Pedig a Strider Zoltán, Apkó András alkotta megyeszélhelyi duó jól kezdte az Eger-ralit

Forrás: Lénárt Márton/Heves Megyei Hírlap

A verseny története során először kizárólag a Rally2 és Rally3 bajnokság fordulójának számított, de indulókból és látványból ezúttal sem volt hiány. A viadalon 119 páros állt rajthoz, közülük 76-an a gyorsabb autókat felvonultató Rally2-be neveztek. A száguldás péntek este kezdődött az Egerszalók és Eger közötti szuperspeciállal. A gyorsasági tempóját jól jellemzi, hogy a legjobb időt autózó páros 138,7 kilométer/órás átlagsebességgel teljesítette a szakaszt. Remekül kezdte a ralit az egri Strider Zoltán, Apkó András kettős, akik rögtön egy abszolút harmadik idővel vetették észre magukat, ám mivel hozzáértek egy gumilassítóhoz, automatikusan tíz másodperces büntetést kaptak. Így a 29. helyen találták magukat az összesítésben.
A verseny vasárnap a Bátor–Pétervásárai elágazás szakasszal folytatódott. Itt Striderék ismét a harmadik idővel értek célba, míg a 13,3 kilométeres gyorsaságin leggyorsabban végig száguldó ifj. Fogarasi

Attila, Toloczkó Péter páros az élre állt. Innentől fogva egészen az utolsó gyorsaságáig tartották a vezető pozíciót, ám a nap folyamán fokozatosan zárkózott fel mögéjük a Fekete Gyula, Szegedi Máté kettős. Az utolsó, Sirok–Egerbakta közötti szakasz előtt ifj. Fogarasi előnye 3,5 másodperc volt, amely papíron elégnek tűnt, de Feketéék mindent egy lapra feltettek és megfordították az eredményt. A páros mindössze nyolc tized másodperces előnnyel nyerte az Eger-ralit. Strider és Apkó hasonló hajrát mutatott be. A harmadik gyorsaságin abszolút első időt autóztak, és a 70,7 kilométeres verseny befutójára felkapaszkodtak egészen az abszolút negyedik helyig. A dobogóról mindössze a lassító-érintés miatt kapott büntetés miatt csúsztak le.
Hasonlóan járt a Rally3-ban a Zákányi János, Vidécz Zsolt duó, akik az egyik gumilassítónál megperdültek, így a büntetéssel együtt körülbelül húsz másodperces hátrányt szedtek össze. A végén 17,5 másodperccel szorultak a harmadik helyre, azaz az incidens nélkül ők vihették volna az abszolút első helyért járó kupát. A Rally3-asok között így a Békési Richárd, Tóth Gergely páros győzött.

Így látták a győztesek és helyezettek

Fekete Gyula: – Olyan forgatókönyvet sikerül írni a végére, amire nem gondoltunk a legszebb álmainkban sem. Az  utolsó gyorsasági előtt azt mondtam a navigátoromnak, hogy próbáljuk meg ledolgozni a hátrányukat, bár a három és fél másodpercet egy kicsit sokalltam. Eldöntöttük, ha közben kockázatosnak érezzük a dolgot, visszább veszünk, de szerencsére sikerült épségben lejönni.

Ifj. Fogarasi Attila: – Egész nap vezettünk, így hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vagyok csalódott. A verseny előtt azt nyilatkoztam, ha mindent kihozunk magunkból, de csak ötödikek leszünk, akkor is elégedettek leszünk. Próbálkoztunk, de nem tudtunk gyorsabban menni.

Stider Zoltán: – Pénteken összeszedtünk azt a tíz másodperces hátrányt, sajnáljuk ezt a kis bakit. A negyedik hely így sem rossz. Rettentő sokat utaztunk végsebességen, de az autó végig rendben volt. Nagyon jól éreztük magunkat a versenyen.

Zákányi János: – Nem szoktam ekkorát hibázni, tavaly egész évben nem vittem el egyetlen lassítót sem. A mai nap nagyon jól mentünk, úgy érzem nincs bennük több. A két gyorsaságin ugyanolyan időket autóztunk.

Az Eger-rali végeredménye

RALLY2
1. Fekete Gyula, Szegedi Máté (Citroen C2R2 Max) 35:41,2 perc
2. ifj. Fogarasi Attila, Toloczkó Péter (Honda Civic Type-R) +0.8 mp
3. Zsebe Gábor, Mohácsi László (Skoda Felicia) +17,5 mp
4. Strider Zoltán, Apkó András  (Peugeot 208 R2) +25,3 mp

RALLY3
1. Békési Richárd, Tóth Gergely  (BMW 320) 25:26,6 perc
 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában