Teljesítmény

2024.07.29. 17:20

Csúnya esés után, sérülten úszta át a Balatont a megállíthatatlan hatvani bringás

Nemrég adtunk hírt arról a kihívásról, amelyet a hatvani amatőr sportoló teljesített. Szirmai Péter most kicsit bővebben beszélt élményeiről, küzdelmeiről a heol.hu-nak. Mindezzel azt akarja megmutatni, hogy egy átlagember, aki nem élsportoló is képes lehet hihetetlen teljesítményekre, ha elég időt és energiát tud belefektetni.

Elek Andrea

Szirmai Péter idén egyszer már megjárta kerékpárral Passaut oda-vissza 8 nap alatt Hatvanból, de ez nem volt elég neki, nemrég újabb kihívás elé állította magát. Erről a teljesítményéről, a nehézségekről, küzdelmekről, váratlan eseményekről mesélt most portálunknak. Péter ugyanis Hatvanból indulva kerékpárral ment le a Révfülöpig, ott maratont futott, majd átúszta a Balatont és az úszás után egyből pattant is bringára, hogy elinduljon hazafelé. Minderről folyamatosan tájékoztatta ismerőseit is Facebook-oldalán.

Szirmai Péter a Balaton átúszásról mesélt portálunknak
Forrás: Szirmai Péter/Facebook

- Mivel több, mint tízszer átúsztam már a Balatont, kíváncsi voltam rá, hogy egy kis nehezítéssel is sikerülne-e a távot teljesíteni. Arra gondoltam, mi lenne, ha most nem autóval utaznék le a Balatonra, hanem biciklivel, és úgy úsznám át a legnagyobb tavunkat, utána pedig egyből indulnék is haza, pihenő nélkül, biciklivel - osztotta meg gondolatait Péter.

Kérdésünkre, hogy hogyan edzett erre, azt válaszolta, hogy különösebb felkészülés nem volt, mert rendszeresen sportol, főleg a futásban erős, hiszen majdnem minden nap fut. Úszni próbált többet, amennyire az ideje és munkája engedte. Biciklizni is próbált többet, hogy felkészült legyen, amennyire lehet.

Érdeklődtünk afelől is, melyek voltak a legnehezebb pillanatok.

- Több nehézség is volt a túra alatt. Az első nap volt biciklin a leghosszabb, mert Révfülöpön volt a szállásom és Hatvanból egy nap alatt terveztem biciklivel lejutni, ami 250 kilométer. Egy túrabiciklivel, tele csomagokkal, plusz súllyal azért nem kis kihívást  jelentett. A másik nagy nehézség a nagy meleg volt, mivel az év legmelegebb napjai voltak ekkor. Hogy odaérjek Budapestre a főúton, elkerülve a nagy reggeli forgalmat, és minél többet tekerjek még hűvösben, így már hajnal 2-kor elindultam, de épphogy elértem Gödöllőre, egy buszmegállóban meg kellett állni egy nagy felhőszakadás miatt, ami másfèl óráig tartott. Ahogy az eső alábbhagyott, folytattam az utam, de Kerepesen, sajnos, egy lejtőn lefele gurulva elestem a vizes úton és úgy csúsztam jó pár métert, viszonylag nagy sebességgel. Az esés okozta sebek elég ijesztőek és fájdalmasak voltak, de szerencsére a biciklizést nem befolyásolta. Ott helyben segítettek ellátni a sérülést, jól lefertőtlenítették - mesélte.

Péter kisebb gondolkodás után a folytatás mellett döntött vállalva, hogy így nehezebb dolga lesz. Estére ráadásul elromlott az első lámpája, és amikor besötétedett, nehezebben tudott tájékozódni.

- Volt amikor a bicikliutat se láttam. Nem volt sík a terep, a Bubán, azaz a Budapest-Balaton bringaúton sok volt az emelkedő és a Balaton északi részén is - mondta.

Másnap már 10 kilométert futott edzésként. Majd két nap múlva futott egy maratont még a hajnali órákban, amikor hűvösebb volt.

- A maratont úgy futottam le, hogy előző nap ráléptem véletlenül egy darázsra, ami megcsípett és jól megdagadt tőle a talpam, bokám. Másnap bejártam a környéket biciklivel, ami több, mint 100 kilométeresre sikerült. Találkoztam barátokkal, ismerősökkel is, akikkel néhány közös programot is összehoztunk - emlékezett vissza Péter.

Szirmai Péter mindezek után a Balaton hullámait is legyőzte

- Az átúszás napján minél korábban a rajtnál akartam lenni, mert utána még 100 kilométert kellett az esti szállásra biciklizni, így reggel 7 óra után már el is kezdtem az úszást. Az átúszás most elég megterhelő volt, jobban elfáradtam, mint terveztem, valószínűleg a kevesebb úszóedzés miatt, és a lábamat is próbáltam kímélni, mert nem tudtam, hogy a sérüléssel sikerülni fog-e az átúszás - számolt be Péter.

Péter sérült lábbal úszta át a Balatont
Forrás: Szirmai Péter/Facebook

Mindezek után pedig, ahelyett, hogy evett, ivott volna és klímás autóval szépen hazautazik, Péter a küzdelmesebb utat választotta és ismét kétkerékre pattant.

-A pihenést el kellett felejteni, mert még ha fáradtan is, de az előttem álló feladatra kellett koncentrálni. Visszamentem a szállásra, felpakoltam a biciklire a csomagokat és már indultam is. Révfülöpről-Székesfehérvárig 100 kilométert bicikliztem, és menetközben, telefonon foglaltam szállást. Másnap még letekertem hazáig a maradék 143 kilométert. Az órámon volt egy térkép, ami GPS-en keresztül végig jelezte a helyes útvonalat, így könnyű volt a tájèkozódás - mesélte.

Péter saját összesítése szerint összesen nagyjából 600 kilométert biciklizett, 5 kilométert úszott és 52 kilométert futott egy hét alatt. Emellett azért szakított időt a pihenésre, strandolásra is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!