2005.08.31. 00:00
Kutyagumi-kampány közbeszerzés nélkül
A Reggel információi szerint a főváros nem írt ki közbeszerzési pályázatot kutyapiszok-ellenes kampányához. Az utóbbi hetekben jókora nyilvánosságot kapott, hogy idén kétszázmillió forintot költenek a fővárosi ebtartók tudatának átformálására és a kutyaürülék eltávolításához eszközök beszerzésére.
Utóbbi keretre az önkormányzatok pályázhattak, előbbire reklámcégek, esetükben már júniusban döntött a Fővárosi Közgyűlés. Négy pályázó közül a multinacionális McCann Erickson Kft.-t, illetve a Geszti Péter érdekeltségébe tartozó Arc Művészeti Szolgáltató Kft.-t hirdették ki győztesnek. Előbbi 15 millió, utóbbi 69 millió forintot kap koncepciója megvalósításához.
Az erről szóló felhívás azonban nem jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben, csak napilapban és Budapest internetes oldalán. Deák András, a főváros közbeszerzési bizottságának fideszes elnöke szerint a városháza megint megkerülte a közbeszerzési törvényt.
– Kommunikációban nem először tesz ilyet a városvezetés.
A tájékoztatás egy szolgáltatás, amelyet a főváros megrendelt, értéke miatt pedig kellett volna pályáztatni – jelentette ki a fideszes politikus a Reggelnek.
A pályázatot előterjesztő Szolnoki Andrea főpolgármester-helyettes (SZDSZ) kérdésünkre nem tudta megmondani, miért nem írtak ki közbeszerzési pályázatot. Azért, mert nem ő foglalkozott ezzel, kaptuk a választ. Az egészségügyi osztályon a közbeszerzés elmaradását különös módon indokolták. Magával a pályázattal.
Melyek a kivételek?
A törvény tizenhárom esetben engedi meg, hogy közpénzek gazdái eltekintsenek a közbeszerzéstől. Ilyen például az államtitok, a védelmi érdek, a nemzetközi szerződések külön eljárása, az értékpapír-kibocsátás, a kutatás-fejlesztés, a távbeszélő-szolgáltatások,az építményi jogszerzés, a munkaszerződés. A reklámozás nem szerepel a kivételek között.
az építményi jogszerzés, a munkaszerződés. A reklámozás nem szerepel a kivételek között. -->