2020.02.12. 17:30
Összekapcsolják a közúti és vasúti közösségi közlekedést
Hamarosan kezdődik az intermodális csomópontok fejlesztése.
Pocsaj, 2017. április 3. Utasok a peronon a Pocsaj-Esztár vasútállomáson 2017. április 3-án. A két település közös vasútállomásán - az országban elsõként közvetlenül a vasúti peron mellé épült a buszmegálló, ahol április 1-jétõl a menetrend szerint közlekedõ helyközi autóbuszok is megállnak, így megkönnyítve az utasok átszállását. A fejlesztés részeként új akadálymentes vasúti peronokat, buszfordulókat, autóbuszmegállókat, kandelábersort, valós idejû audiovizuális utastájékoztató táblát és térfigyelõrendszert is kiépítettek. Az Észak-magyarországi Közlekedési Központ a vasútállomásról induló vonatokhoz igazítja a buszmenetrendjét, és két új buszjáratot is indít. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Forrás: MTI
Fotó: Czeglédi Zsolt
Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az intermodális csomópontok fejlesztését az országban – írta a Magyar Nemzet.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy
a vasútállomás mellé közvetlenül odatelepítik a buszpályaudvart, hogy az átszálláshoz ne kelljen utazni.
A pályaudvarokat és környezetüket felújítják, és P+R, B+R parkolókat is építenek. Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár. Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják.
Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése. A megyeszékhelyek közül elsőként Somogyban kezdődött meg a közlekedési központ építése, amely a Modern városok program finanszírozásában valósul meg 17,7 milliárd forintból.
Az év elején megkezdődhetnek a szombathelyi közösségi közlekedés új központjának tervezési munkálatai, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a projekt költsége nettó 358 millió forint.
A székesfehérvári vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és a P+R parkolók kialakításának projektje jelenleg előkészítési fázisban van. Debrecenben sok év tervezése és több sikertelen közbeszerzés után sincs érvényes kivitelezési pályázat a főpályaudvar felújítására.
Miskolcon ugyancsak felülvizsgálta a kormány a korábbi terveket. A közbeszerzési értesítő szerint a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő előkészítési és tervezési feladatokra jelenleg is keres kivitelezőket Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét közlekedési központjának megvalósítására.
Esztergomban már elkészült a fejlesztés, ez a helyi önkormányzat határozatából derül ki, amelyben hozzáigazították a helyi közösségi közlekedési járatok menetrendjét a vasúthoz.
Egy 2016-os kormányhatározat Kaposvárnak 10,5, Miskolcnak 7,5, Nyíregyházának hat-, Székesfehérvárnak 6,5, Tatabánya-Bicskének 11,5 milliárd forintot különített el a közlekedési központok kialakítására.
Borítókép: Utasok a peronon a Pocsaj-Esztár vasútállomáson 2017. április 3-án. A két település közös vasútállomásán – az országban elsőként, közvetlenül a vasúti peron mellé épült a buszmegálló, ahol április 1-jétõl a menetrend szerint közlekedő helyközi autóbuszok is megállnak, így megkönnyítve az utasok átszállását.