Majdnem olyan, mint az igazi

2020.07.30. 15:42

Virtuális hangok után virtuális közönség jön a sportközvetítésekbe

Virtuális közönséghangok után most már magát a közönséget is megkaphatjuk a sportközvetítéseken, szintén virtuálisan. Egyelőre a baseballon tesztelik, de ha ott beválik, később más sportágaknál is bevezethetik.

Forrás: Shutterstock

Ha külföldi közvetítéseket nézünk, lassan már szinte megszokjuk, hogy a koronavírus-járvány miatt üres lelátók ellenére a közönség hangja hallatszik, ami azért valamennyit mindenképpen hozzátesz a meccsek hangulatához.

Az Egyesült Államokban a FOX Sports azonban úgy döntött, hogy továbbmegy, és nem csak virtuális hangokat, de virtuális közönséget is tesz majd a meccsek közvetítéseire a profi baseballligában

- írja az Origo.

A Master League Baseball (MLB) mérkőzésein a stadionban továbbra is hallhatók lesznek az álközönséghangok, amelyeket egyébként a Sony által kiadott, évente megjelenő MLB: The Show nevű videojátéktól kölcsönöztek a szervezők, valamint lemennek majd a szokásos bejelentések, zenék, tehát minél inkább megpróbálják visszaadni a mérkőzéseken elvárható hangulatot.

Ennek a következő lépcsőfoka, hogy virtuális közönséget is megjelenítenek majd a közvetítéseken. Ez persze a helyszínen nem lesz látható, a játékosok ugyanúgy az üres stadionban dobálják és ütik majd a labdát, de legalább a televíziós élményt jelentősen javíthatja. Brad Zager, a FOX Sports produkciós vezetője szerint a nézők egyszerűen nagyon nehezen fogadnak egy csúcskategóriás sportmérkőzést a közönség látványa nélkül, így megpróbáltak kitalálni valamiféle megoldást.

No fans? Not on FOX Sports.

Thousands of virtual fans will attend FOX’s MLB games this Saturday. pic.twitter.com/z9oQU0rYuC

— FOX Sports (@FOXSports) " target="_blank" rel="noopener noreferrer">July 23, 2020

Zager szerint természetesen továbbra is a mérkőzés a lényeg, és senkit nem akarnak átverni a virtuális közönséggel (bár reményei szerint nem lesz feltűnő, hogy csak virtuálisan teszik oda az embereket), hanem azt akarják elérni, hogy a közvetítést nézők ténylegesen a meccsre tudjanak koncentrálni, és ne az járjon a fejükben, hogy milyen furcsán néznek ki a háttérben az üres lelátók.

Az emögött rejlő technológia több részből áll, és egyik sem újdonság, csak éppen erre a célra még nem használták ezt a kombinációt korábban.

Az alapokat a jelenleg elérhető egyik legjobb, videojátékokhoz használt grafikus motor, az Unreal Engine adja, amely most már képes valós időben szinte filmszerű grafikát megjeleníteni a megfelelő hardveres háttérrel.

Olyannyira, hogy egy ideje már messze nemcsak videojátékokhoz használják, hanem például a The Mandalorian című, rendkívül népszerű Star Wars-sorozat esetében is ezzel készülnek a forgatás alatt használt virtuális díszletek.

Az Unreal Engine tehát megjeleníti a kifejezetten erre a célra elkészített szurkolói modelleket, amelyeket egy Pixotope nevű szoftverrel „montíroznak” be a lelátókra. Ez tulajdonképpen egy kevert valóságot (AR) megvalósító program, amelyet számos külföldi tévécsatorna használ különböző műsorokhoz, például híradókhoz, időjárás-jelentésekhez a háttérben megjelenő grafikákhoz, illusztrációkhoz.

A Pixotope-ot már most is sokféleképpen használják:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=105&v=ydh5bRrX3Zo&feature=emb_logo

Végül a technológia utolsó darabját a SportsMedia Technology nevű vállalat adja, amelyik egyébként is különböző, képernyőn megjelenő grafikai elemeket készít a FOX Sports közvetítéseihez – például a pályára felrajzolt magyarázó vonalakat a kommentátorok szövegének támogatására, vagy az eredményállást, időt jelző mutatókat. Jelen esetben a cég feladata az lesz, hogy a virtuális közönséget szinkronba hozza a kamerákkal, hogy azok mindig a megfelelő helyen jelenjenek meg és ne „lógjanak ki”.

A tervek szerint egyébként négy kamerállásból válik majd láthatóvá pixelekből álló szurkolótábor.

A tévécsatorna producerei és rendezői számára egyébként számos eszköz áll rendelkezésre a nézőközönség szabályozására. Meghatározhatják például, hogy mennyire legyen tele a stadion, milyen legyen a közönség megoszlása a hazai és a vendégcsapat szurkolói között, milyen időjárási viszonyokhoz legyenek öltözve, és hasonlók. Igaz, azt Zager is bevallotta, hogy a kezdeti időkben ezzel még kísérletezni fognak, hogy megtalálják a tökéletes arányokat.

Persze a virtuális közönség viselkedése és az általuk kiadott hangok összekapcsolhatók, és a rendezők néhány alapvető reakciót is kihozhatnak az álszurkolótáborból, olyanokat, mint ujjongás, integetés, vagy éppen az elégedetlenség kifejezése. A tervek szerint ez később igény szerint bővülhet majd.

A FOX Sports hangsúlyozta, hogy habár jelenleg még csak a baseballmeccseken alkalmazzák ezt a technológiát, nagyon valószínű, hogy más sportágaknál is bevezetik. Ezt követően persze az sem kizárt, hogy más csatornák, vagy éppen más sportszövetségek is megpróbálkoznak majd hasonlóval.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!