Logisztika

2024.06.27. 07:30

A Horváth Rudolf építhet bázist Nagytálya és Andornaktálya között

Három ütemben építene harmincezer négyzetméternyi raktárcsarnokot a Horváth Rudolf Intertransport Nagytályán, az első már 2025. közepére elkészülhet.

Tóth Balázs

A Horváth Rudolf építhet bázist Nagytálya és Andornaktálya között

Forrás: Google Maps

A Nagytálya melletti Berki tanya és malom helyén építhet logisztikai bázist a Horváth Rudolf Intertransport, derül ki a Heves Vármegyei Kormányhivatal honlapjára fölkerült környezetvédelmi dokumentációból. A cég tavaly decemberben vásárolta meg a területet és Gyöngyös, Hatvan, Nyírbátor és Hegyeshalom után építene ki új központot, összesen majdnem nyolc hektáron. A tervek szerint a logisztikai központ három ütemben épülne meg, 3 hektáron húznának föl két különálló épületben raktárcsarnokot, a szükséges iroda- és szociális blokkot, portaépületet, parkolókat és belső utakat, valamint a szükséges közműveket. Zöldterület körülbelül két hektáron maradna. A tervezett logisztikai központ teljes raktározási kapacitása 70 ezer 876 paletta, ami az első két ütemben 24-24 ezer, a harmadik szakaszban 22 ezer 876 paletta kapacitás kiépítésével valósul meg. Az első ütemet 2025 közepére tervezik megvalósítani, a második és a harmadik ütemet egy épületként, különálló tűzszakaszként építenék meg 2025. harmadik negyedévétől 2026. második negyedévéig. A közművesítés függ attól, hogy a nagytályai önkormányzat hogyan halad majd az ipari park kialakításával.

A tervezett logisztikai központ munkarendje kétműszakos, teljes kapacitás mellett a tervezett dolgozói létszám műszakonként 40 raktáros és 12 adminisztrátor. A tervezett logisztikai központban fém alkatrészek alapanyagának, félkész- és kész termékeinek raktározása történik, amit adminisztratív irodai háttér támogat.

A hatásvizsgálat szerint a bázis építéséhez és működéséhez tartozó teljes gépjárműforgalom lakott terület érintése nélkül bonyolódhat, ugyanakkor az M25 autóút maklári lehajtója felől Makláron és Nagytályán keresztül sem kizárt, ugyanakkor a vizsgálatot készítők szerint elsősorban helyiek fognak arról bejárni, s leginkább kerékpárral. Az építési forgalom napi 5-9 tehergépjármű lehet két műszakban 6-22 óra között, míg az üzemelés idejére napi legfeljebb negyven teherautóval számolnak a társaságnál.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!